„Situace v nahlašování nehod do České pojišťovny je klidná a žádné podstatné změny neregistrujeme,“ řekl mluvčí pojišťovny Václav Bálek. Euroformuláře posílali motoristé ČP při menších škodách i loni, tedy ani v tomto směru se prý praxe nezměnila. Zelené karty dostávali všichni motoristé, kteří měli v ČP sjednané povinné ručení, podle Bálka automaticky už v minulém roce.
Nejdůležitější jsou základní údaje
Změn pro motoristy přišlo od Nového roku najednou tolik, že nastal trochu zmatek, míní mluvčí UNIQA Eva Svobodová. Lidé se podle ní více zajímají o všechny novinky a dotazují se zpravidla na bezplatné lince pojišťovny na zcela konkrétní věci. „Nyní je naše call centrum přetíženo právě takovými hovory. K tomu přistupuje současná nepřízeň počasí a velký počet nehod na silnicích, které už mají motoristé povinnost řešit podle nových pravidel,“ podotkla.
Mluvčí Generali Kateřina Bílá všem klientům doporučila, aby si dávali pozor na správné vyplnění základních údajů, jako je například SPZ vozidla nebo kontaktní údaje. Ve stresových situacích, jakou nehoda bezesporu je, mnohdy podle ní lidé zapomenou na některé důležité informace.
