Podle deníku E15 bude vítěz v příštích čtyřech letech inkasovat dvě až tři miliardy korun ročně, a proto se očekává, že stavební firmy svedou o zakázku ostrý boj.
„Určitě se přihlásíme. Od roku 1967 jsme stavěli všechny úseky pražského metra,“ cituje mluvčího společnosti Metrostav Františka Poláka. Vedle Metrostavu, který je považován za favorita výběrového řízení, už potvrdily zájem i Hochtief a Skanska.
Do 15. května musejí zájemci složit čtvrtmiliardovou kauci a bankovní příslib na úvěr v minimální hodnotě 750 milionů korun. Další půlmiliardu musí mít krytou pojistkou. Zájemci musí mít za sebou i stavbu nejméně tří tunelů v hodnotě pěti miliard korun. Zakázka by mohla přinést práci také více firmám. Podle zadání tendru může vítěz polovinu prací předat svým subdodavatelům.
Prodloužení trasy metra A do Motola je první etapou projektu propojení pražského letiště s centrem města. Až do Ruzyně by se měli cestující svézt až v roce 2018, připomíná E15.