Blanka vzniká podle plánu, stroje ve Stromovce ale stále zůstávají

Praha – Ačkoli řada dopravních staveb vlivem krize vzniká jenom pomalu a jiné ani nejsou zahájeny, největší nynější podzemní stavba v Česku – komplex tunelů Blanka v Praze – vzniká podle harmonogramu. Jako součást městského okruhu, který Letnou i Dejvice zbaví kolon aut, má plnou podporu pražského magistrátu, proto jí nehrozí ani rozpočtové škrty. Šestikilometrový tunel za 21 miliard by se měl otevřít za dva roky. Stavbaři jsou nyní zhruba v polovině ražby a mají za sebou nejnáročnější úsek.

Zatímco v podzemí probíhá práce podle harmonogramu, na povrchu tomu tak docela není. Po propadu tunelového nadloží ve Stromovce minulý rok na podzim Metrostav slíbil, že dočasné staveniště odstraní do konce května. Dva dny před vypršením termínu se však v parku stále pohybuje těžká technika.

Měla by zmizet zanedlouho, slibuje Miloslav Hadrava z Metrostavu. „V průběhu června již nahoře – nad námi – zůstane zelená Stromovka, akorát ponecháme oplocení z důvodů bezpečnostních,“ řekl Hadrava během návštěvy v podzemním tunelu.

Reportáž Luďka Jíry (zdroj: ČT24)

Podle zastupitele Prahy 7 Ondřeje Mirovského ale zcela původně měly stroje ze Stromovky odjet již v březnu. Lidé si od té doby neustále chodí na úřady stěžovat.

Metrostav prý návštěvníkům parku půlroční omezení v užívání vykompenzuje. Kromě nově vysazené zeleně zde nad rámec rozpočtu vyasfaltuje stezky pro bruslaře.

Bagr staví tunel Blanka ve Stromovce
Zdroj: ČT24
Vydáno pod