„Nemám tuto silnici rád, ale potřebuji se dostat k zákazníkovi, který je na této trase. Tady se pořád něco látá, opravuje a člověk trčí v zácpě. A ještě je to samá zatáčka, je to špatně přehledné,“ řekl řidič dodávky s trnavskou značkou. „Chybí tu dálnice, jednoznačně,“ dodal.
Dlouhá řada osobních i nákladních vozidel se i dnes dopoledne hýbala jen pomalu. Lidé v autech dřímali nebo si četli noviny, nervóznější motoristé vystoupili, aby si na krajnici zakouřili. „Mám teď kancelář v autě. Maily a telefonáty vyřídím i tady,“ povzdechl si za obcí Vrútky asi čtyřicetiletý podnikatel ze Zvolena. Přesto si prý vyčítal, že si nezajel pár kilometrů navíc a do Žiliny nejel po objížďce přes obec Terchová.
„Práce byly rozvrženy zhruba na měsíc, začali jsme po 1. červnu, skončit bychom měli kolem 26. června. Teď je vyfrézováno a zaasfaltováno asi 40 až 45 procent plochy. Doufám, že se nerozprší a ty práce stihneme udělat co nejrychleji,“ řekl zástupce společnosti Doprastav Miloslav Spišák.
„Pak přijde na řadu montování bezpečnostně-technických opatření a dopravní značení vodorovné a svislé,“ dodal Spišák. Pracovníci podle Spišáka postupně zrenovují přibližně devítikilometrový úsek. Na místech, kde to umožní šířka vozovky, přibude ještě třetí pruh pro motoristy. Po dokončení úprav prý bude frekventovaná komunikace mezi Žilinou a Martinem bezpečnější. Nyní tam dochází k častým nehodám.
Zácpy se na silnici pod hradem Strečno vytvářely i v minulosti, když pracovníci natahovali sítě a zábrany proti padajícím skalám z tamního bradla. Situaci v této lokalitě by podle odborníků na silniční dopravu definitivně mohla zlepšit až dálnice, s jejíž výstavbou se počítá v příštích letech.