Cestující většinou vyhrazené jízdní pruhy vítají, proti některým se občas ozývají řidiči osobních aut s tím, že jsou zbytečné a zpomalují automobilový provoz. Dopravní společnosti jsou ale přesvědčeny, že jsou pruhy nutné i tam, kde to řidiči nevnímají. „Pro zajištění plynulého pohybu vozidel MHD je potřebná určitá míra preference před ostatní dopravou ve městě,“ upozornila mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Pohanová.
Pavel Skládaný z Centra dopravního výzkumu upozornil, že je nutné vybírat místa, kde mají pruhy vzniknout, chytře a podle potřeby. „Tam, kde je provoz plynulý, nemá smysl zřizovat vyhrazené pruhy,“ řekl. Podle něj v Brně není jejich potřeba tak velká jako třeba v některých západoevropských městech, protože páteří městské hromadné dopravy v Brně je podle něj tramvaj a autobusy jezdí hlavně na okraji města.
První vyhrazený jízdní pruh na světě vznikl v Chicagu v roce 1939, v Evropě v roce 1962 v německém Hamburku.