Podle ministerstva dopravy se dnes mnozí dopravci schovávají za nedostatečně legislativně ukotvený pojem příležitostné osobní silniční dopravy, protože v tomto režimu platí mnohem méně přísná pravidla. Provozovatelé taxislužby nemusí dodržovat maximální cenu jízdného, která je v Praze 28 korun za kilometr, nemusí mít vozidlo označené jako taxi a vybavené taxametrem a řidiči nemusejí skládat zkoušku z místopisu.
„Bude to mít vliv na takové služby, jako je drink servis a podobně. To jsou služby, které do dnešního dne nebyly vyhláškou jakkoliv definované,“ řekl Daniel Michek z Profi Taxi. Provozovatelé podle něj budou muset mít prakticky stejné koncese, což sjednotí podmínky na trhu. Je ale otázkou, zda budou pravidla stanovená zákonem dodržována a zda je budou obecní úřady schopné vymáhat, upozornil.
Předem dohodnutá doprava, například převoz osob na svatby či pohřby, kdy je cena stanovená dopředu a neodvíjí se od ujeté vzdálenosti, bude mít podle preferované podoby zákona ministerstvem výjimku. Povinné použití taxametru by v takovéto situaci bylo kontraproduktivní, a proto úřad u takovýchto vozidel taxametr nevyžaduje.
Zpřísněním pravidel pro provozování taxislužby se zabývá i dřívější novela zákona, která v platnost vstoupí od června. Ta umožňuje vybírání kaucí od taxikářů, kteří se dopustí přestupku. Kauce by měla být ve výši předpokládané pokuty, tedy 5 000 až 100 000 korun. Kauce jsou podle pražského radního Lukáše Manharta (TOP 09) vhodný způsob, jak od provozovatelů taxislužeb vymáhat pokuty udělené nepoctivým taxikářům.