BESIP chystá preventivní kampaň zaměřenou na mladé řidiče

Praha – Na podzim odstartuje kampaň The action zaměřená hlavně na středoškoláky. K multimediálnímu pořadu s policisty, hasiči a záchranáři na pódiu se BESIP vrátí po půl roční odluce v říjnu. Kampaň, kterou za sedm let vidělo již 170 000 mladých lidí, bude nově obsahovat i diskusi. „Pořad nově rozvineme speciálním programem, který nazýváme dozvuky. Půjde o řízenou diskusi se středoškoláky, tak aby si uvědomili všechny možné následky dopravních nehod,“ vysvětlil ředitel BESIP Roman Budský.

NEHODY ZAVINĚNÉ ŘIDIČI VE VĚKU 18–24 LET (leden–červen 2012)

  • 5 358 nehod - nárůst o 394
  • 75 mrtvých
  • pod vlivem alkoholu: 450 nehod
  • pod vlivem drog: 24 nehod

Cílem kampaní je, aby se do autoškol dostávali mladí lidé, kteří budou připravení získat řidičák. A zpřísnit by se měla i výuka v autoškolách, kdo například neprojde testem vnímání rizik, za volant se neposadí. „Představíme si úkon předjíždění a on v dálce vidí přijíždějící vozidlo, tak stiskne knoflík na počítači a základě toho stisku bude jasné, kdy se mu ten manévr bude zdát nebezpečný, a pak se zařadí do nějaké škály,“ popsal nový test Karel Bezděkovský z ministerstva dopravy. Součástí nových pravidel, která by mohla platit od roku 2014, by měl být i řidičský průkaz na zkoušku. Zatím se uvažuje o překlenovací době jednoho roku.

Reportáž Richarda Samka (zdroj: ČT24)