Největší vliv z žen si podle Forbes udržela Bradáčová

Praha – Největší vliv na dění v České republice si od minulého roku udržela vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová. Za ní skončila eurokomisařka Věra Jourová následovaná předsedkyní Energetického regulačního úřadu Alenou Vitáskovou, která se tak posunula z loňského druhého místa na třetí. Takové pořadí v žebříčku nejvlivnějších žen jim přisoudil časopis Forbes.

Do seznamu Forbes zahrnuje manažerky, majitelky firem, ženy z veřejné správy i neziskového sektoru a z kultury, médií a sportu. Proti loňskému roku z něj ale vypadly cizinky a zůstaly pouze ženy s českým občanstvím. „Chtěli jsme ukázat, co dokážou Češky,“ komentoval to šéfredaktor českého Forbesu Petr Šimůnek.

K opětovnému prvenství pražské vrchní zástupkyně uvedl, že „řeší zásadní a mediálně viditelné kauzy jako korupci a praní špinavých peněz a zároveň rozkrývá propojení byznysu a nejvyšší politiky“. Kompletní žebříček nejvlivnějších Češek vyjde ve čtvrtečním vydání Forbesu.

Prvních deset nejvlivnějších žen Česka podle časopisu Forbes:

  1. Lenka Bradáčová - vrchní státní zástupkyně v Praze
  2. Věra Jourová - komisařka EU
  3. Alena Vitásková - předsedkyně Energetického regulačního úřadu
  4. Kateřina Jirásková - finanční ředitelka PPF
  5. Michaela Chaloupková - ředitelka divize správa ČEZ
  6. Petra Procházková - finanční ředitelka Agrofertu
  7. Libuše Šmuclerová - generální ředitelka Czech News Center
  8. Michaela Erbenová - divize pro dohled a regulaci finančního trhu MMF
  9. Simona Sokolová - ředitelka Olmy
  10. Michaela Maláčová - spolumajitelka, správcovská firma BMM

Časopis kompletuje žebříček nejvlivnějších žen světa od roku 2004, stejná metodologie byla použita také pro ČR. Původní seznam se dvěma stovkami jmen byl rozdělen do pěti kategorií a v každé z nich pak časopis přiděloval body podle různých kritérií. Podle šéfredaktora bylo klíčové, na jaký objem peněz a na kolik lidí mají posuzované ženy vliv.

U majitelek a manažerek firem se časopis zajímal o jejich obrat a počet zaměstnanců a zákazníků. Lépe pak podle Šimůnka hodnotil ženy, které se vedle byznysu věnují i charitě. V USA má Forbes téměř stoletou tradici, v češtině vychází od listopadu 2012 a přináší hlavně zprávy ze světa byznysu a ekonomiky.