Systém má automaticky přenášet do provozu aktuální dopravní informace a regulovat plynulost dopravy. Sám bude vyhodnocovat hustotu pražského provozu. Součástí systému budou především proměnné příkazové značky pro každý jízdní pruh, což je rozdíl proti běžným informačním tabulím na dálnicích, které řidičům pouze sdělují dílčí fakta.
„Cílem systému liniového řízení je i harmonizování dopravního proudu, to jest usměrnit vozidla do stejné rychlosti. Díky tomuto opatření dojde ke snížení vzdálenosti mezi vozidly a celkově dojde ke zvýšení kapacity komunikace,“ uvedl šéf ŘSD Alfred Brunclík.

Vstup Lenky Drmotové
Intenzita dopravy na novém úseku se může dostat až na 90 000 aut za 24 hodin. Nová část okruhu se pro motoristy otevře 20. září.
Systém řízení dopravy na Pražském okruhu:
· informační portály (textová tabule)
· portály pro liniové řízení dopravy (omezení rychlosti, zákaz předjíždění nákladních automobilů)
· proměnné orientační dopravní značení
· plánována je meteostanice, sčítače dopravy, hlásky tísňového volání, technologické vybavení tunelových staveb, řídící systém a další prvky
Kromě okruhu bude liniové řízení přesahovat i na dálnici D1 od Mirošovic ve směru do Prahy. Na novém 23kilometrovém úseku Pražského okruhu se bude vybírat mýtné. S podobným způsobem řízení dopravy se řidiči mohou setkat například na obchvatu Mnichova nebo při cestách do Alp.
Systém je vysoce efektivní. Návratnost systému by mohla být kolem pěti až osmi let, podobně jako v Německu, uvedl vedoucí Ústavu dopravních systémů Pavel Přibyl. „V Německu klesl počet nehod a počet usmrcených osob o 40 procent,“ doplnil Přibyl.
Ředitelství silnic a dálnic chce i nadále zvyšovat počet elektronických informačních tabulí na dálnicích. Od 1. července jich přibylo 26, celkem jich nyní nad dálnicemi visí 77. Do konce roku chce ŘSD instalovat dalších 20. „Nejdůležitějšími informacemi (na tabulích) v pořadí významu jsou sdělení o nehodách, kolonách, práci na silnici a počasí,“ uvedl Brunclík. „Vždy bude zpoždění mezi tím, kdy nehoda vznikla a mezi tím, kdy se informace dostane na tabuli,“ řekl Jaroslav Zvára, koordinátor realizace Jednotného systému dopravních informací pro ČR. Z průzkumu ŘSD vyplynulo, že texty na tabulích čte alespoň někdy 95 procent řidičů.