Berlín - Německá firma údajně obchodovala s osobními daty 17 tisíc lidí. Podle expertů jde o masivní porušení ochrany údajů, za kterým údajně stojí zájmy callcenter, které díky získaným informacím mohou lépe vytipovat své zákazníky. Případ nyní šetří místní státní zastupitelství.
Německá firma prodala callcentru osobní údaje 17 000 lidí
Podle médií nabízela německá firma z města Viersenu informace o jméně, datu narození, adrese, čísle bankovního účtu a čísle telefonu 17 tisíc osob. Mimo jiné data prodala i jednomu callcentru ve Šlesvicku-Holštýnsku. Případ nyní vyšetřuje státní zastupitelství v Mönchengladbachu.
Podle sdružení na ochranu spotřebitelů se v Německu množí stížnosti na telefonáty z callcenter, které nabízejí k prodeji zboží a služby. Jde o takzvané cold calls, tedy nevyžádané telefonáty, při nichž se často nabízí účast v hazardních hrách. Firmy pak údaje o svých zákaznících zakládají do seznamů, kam zapisují iniciály volaných, včetně bankovního spojení.
Díky obchodování s osobními daty tak mohou firmy oslovovat telefonicky zákazníky a přemlouvat je k uzavření smluv, či dokonce zcela nezákonně odepisovat finanční prostředky z jejich účtů.