Sydney - Austrálie i celý svět už znají vítěze soutěže o nejlepší zaměstnání na světě - místo správce tropického Hamiltonova ostrova v pásmu Velkého bariérového útesu. Stane se jím charitativní pracovník z Velké Británie Ben Southall, který miluje potápění a je instruktorem bungee jumpingu. Porazil skoro 35 tisíc soupeřů z celého světa, kteří bojovali o půlroční smlouvu na práci za 150 tisíc dolarů. Southall nastoupí do práce snů 1. července.
Džob snů už je obsazen
Southall bude pracovat 12 hodin měsíčně. Nakrmí ryby, vybere ostrovní poštu, dá fotky na internet. V popisu práce bude mít především „průzkum ostrovů Velkého bariérového útesu, plavání, šnorchlování… a užívání si tropického klimatu a životního stylu“. Bydlet bude v luxusní vile s bazénem a dostane královský plat ve výši dvou milionů korun. Na ostrov s sebou vezme i svoji kanadskou přítelkyni. Na novou práci už se podle svých slov moc těší.
S originální kampaní na podporu cestovního ruchu přišly turistické úřady v australském státě Queensland - nápadem chtějí také čelit ekonomické krizi, která silně zasáhla turistický průmysl. Z tisíců zájemců vybraly turistické úřady 16 nejlepších - ti strávili čtyři dny na ostrově, během nichž měli prokázat, že jsou schopni ujmout se role správce.
Kampaň přišla asi na 1,7 milionu australských dolarů (25 milionů korun) a vyvolala globální publicitu v hodnotě téměř sedmdesátinásobku. Stala se tak jednou z nejúspěšnějších v historii. „Je to pravděpodobně poprvé v dějinách, kdy měla kampaň takový dopad při tak malých reklamních nákladech - s výjimkou několika strategicky umístěných inzerátů po světě,“ říká australský marketingový analytik Tim Burrowes. „Hlavní poučení, které z toho plyne, je, že když máte originální, vzrušující nápad, o kterém lidé začnou mluvit, nepotřebujete utrácet velké sumy za reklamu.“