Projekt původně označený jako „rekonstrukce" Libeňského mostu přejmenovali pražští zastupitelé na stavbu Libeňského mostu. Podle Patrika Nachera (ANO), který změnu navrhl, to více odpovídá tomu, co se při stavebních pracích s mostem stane. Námitky Technické správy komunikací, že zcela nově se bude stavět jen menší část celého soumostí a že i z pohledu právníků to bude rekonstrukce, zastupitelé nezohlednili. Na Libeňském mostě trvá tramvajová výluka, která začala 11. ledna. V Holešovicích se od neděle změní vedení tramvajových linek, protože skončí jiná výluka. Cestující, kteří nastupují na zastávkách v ulici Komunardů, přijdou o jednu z dlouhodobě zde jezdících tramvajových linek.
„To je fungl nový most.“ Pražští zastupitelé přejmenovali projekt rekonstrukce Libeňského mostu na stavbu
Libeňský most je od 11. ledna částečně uzavřen. Uzavírka se týká inundačního mostu, tedy části konstrukce postavené nad pevninou na Rohanském ostrově. Začíná až za sjezdem pro auta do Štorchovy ulice a končí před nadjezdem nad Voctářovou. Netýká se tedy automobilové dopravy, pěší mohou uzavírku snadno obejít, ale tramvaje z Libně do Holešovic neprojedou.
Technická správa komunikací ve čtvrtek oznámila, že počítá s tím, že to tak zůstane téměř dva roky. Pokud odborníci prohlásí stav inundačního mostu za havarijní, zbourá ho a postaví nový. Pražští zastupitelé následně rozhodli, že se projekt označovaný dosud jako „rekonstrukce“ soumostí přejmenuje na „stavbu“.
Opoziční zastupitel Nacher to navrhl i v souvislosti s tím, že v budoucnu by měla zaniknout i část původní konstrukce mostu nad Vltavou. Zachovány budou pilíře, ale další konstrukční části má nahradit kopie. „To není žádná rekonstrukce, to je prostě fungl nový most,“ prohlásil Nacher. I když byl návrh opoziční, v zastupitelstvu uspěl – hlasovali pro něj i zastupitelé koaliční SPOLU (ODS, TOP 09 a KDU-ČSL).
Na výsledku nic nezměnily námitky ředitele Technické správy komunikací Jozefa Sinčáka, podle nějž jde stále o rekonstrukci. Zastupitele upozornil, že most přes řeku tvoří jenom 250 metrů z celkových 1250 metrů soumostí, na kterých se bude pracovat, a celkově se i podle názoru právníků stále jedná o rekonstrukci.
Zastupitelstvo kromě Nacherova návrhu na přejmenování projektu odsouhlasili i návrh Radomíra Nepila (ANO), aby rada nechala prověřit, zda současný rozsah zakázky na rekonstrukci i nadále odpovídá původním podmínkám zadávacího řízení.
Dost hlasů získal také návrh zastupitele dalšího opozičního hnutí Praha sobě Pavla Zelenky, který prosadil usnesení ukládající městu zajištění preference náhradní MHD v době prací na mostě.
Jedna výluka končí, druhá trvá. V Holešovicích se změní provoz tramvají
Po nečekaném vyhlášení uzavírky tramvajové trati přes Libeňský most připravil dopravní podnik výlukové opatření, které spočívalo v zavedení náhradní autobusové linky X1, přičemž v dolních Holešovicích a v Libni zůstal dosavadní počet tramvajových linek. V Holešovicích to ale bylo jen díky jiné výluce, která na trať v ulici Komunardů dočasně přivedla linku 17. Ta skončí v sobotu a od neděle zbydou jen tři linky, z nich dvě budou mít částečně změněnou trasu.
Linka 14 bude jezdit stejně, jako jezdila od začátku výluky na mostě, ze zastávky Dělnická na Výstaviště, kde bude dál končit. Linka 1 bude na Dělnické měnit číslo na 6 (a v opačném směru linka 6 na 1) a pojede dále na Kubánské náměstí. Na smyčku Výstaviště se ale již nevejdou zkrácené spoje linky 17. Místo nich bude jezdit linka 27 s trasou Kobylisy–Libuš. Linka 25, která obvykle jezdí z Bílé Hory přes Holešovice a Libeň na Lehovec, bude dál odkloněna přes Karlín.
Linky 1 a 6, které zůstanou v Holešovicích, a tedy neobslouží Vysočany, Libeň a Žižkov, budou dál nahrazovat tramvaje 31 s trasou Vysočanská–Palmovka–Spojovací. V noční dopravě se nic nezmění – linka 94 zůstane odkloněna přes Karlín a přes Libeňský most bude jezdit z Palmovky přes Holešovice až do zastávky Nábřeží Kapitána Jaroše autobus X94.