Už tříměsíční zpoždění nabírá rekonstrukce nebezpečných serpentin u Bečova na Karlovarsku za sto deset milionů korun. Skluz mají podle zhotovitele sdružení Berger Bohemia a Eurovia na svědomí nepředvídatelné okolnosti – problematické geologické složení skal. Ředitelství silnic a dálnic uvedlo, že stavba by měla být předána do užívání do konce října. Krajští silničáři se obávají, že to nebude ani do zimy.
Rekonstrukce nebezpečných serpentin u Bečova nabírá zpoždění
Staveniště zatím ani zdaleka nepřipomíná silnici, po které by měla auta za necelé tři týdny podle Ředitelství silnic a dálnic začít jezdit. „Ten termín byl velmi napjatý. My jsme logicky chtěli stavbu co nejvíc zkrátit, proto se i soutěžilo na čas. Bohužel došlo tam k těm nepředvídatelným okolnostem,“ řekl ředitel správy Ředitelství silnic a dálnic Karlovy Vary Lukáš Hnízdil.
„Při pracích na narovnání serpentin u Bečova nad Teplou jsme zjistili zcela odlišné geologické podmínky, než bylo v zadání. Tyto vyžadují použití jiné technologie a to má, bohužel, vliv na délku prací,“ vysvětlila mluvčí Eurovia Iveta Štočková.
V jedné části byl totiž skalní masiv oproti původním předpokladům významně tvrdší. Jinde se zase skála sypala. Krajská údržba silnic má obavy, aby opravy nezasáhly do začátku zimy.
„My sledujeme situaci se znepokojením. Protože je jasné, že do jednatřicátého října se to nemůže stihnout. I kdyby počasí přálo. Pokud přijde zima, bude problém,“ řekl vedoucí dispečer Údržby silnic Karlovarského kraje Josef Bulka.
Objízdné trasy z Karlových Varů do Plzně nejsou podle krajských silničářů vhodné pro zimní provoz a údržbu. Hrozí dopravní komplikace. Přívaly sněhu například loni už v listopadu zastavily opravy tří mostů v regionu.