Virální videa se šíří jako virus - lidé je milují, firmy vydělávají

Praha – Sociální sítě přinesly do světa marketingu nový prvek: virální videa. Krátké a většinou vtipné spoty, které nenásilně posilují značku, si posílají lidé mezi sebou sami. Jejich šíření připomíná šíření viru, proto se označují jako virální. Firmy tak získávají pozornost zdarma, například přes Facebook nebo YouTube.

Vtipné video místo reklamy. Za zábavný spot dala pražská autolakovna 90 tisíc korun, na internetu ho vidělo 150 tisíc lidí, návštěvnost webu stoupla o desítky procent, přišly nové zakázky a neznámá společnost se přes noc proměnila v hvězdu sociálních sítí. „Spousta lidí na fórech, kde komentují samotné video, si přeje, aby bylo nějaké pokračování,“ říká Petr Havránek, majitel Express lakovny, která natočila jedno z úspěšných virálních videí.  

Profesionální spot, odvysílaný jednou v televizi by firmu vyšel minimálně na 3 miliony. Zasáhla by mnohem víc lidí, ale viděli by ji i ti, které vůbec nezajímá. „U virální reklamy je nejdůležitější, aby nás překvapila a abychom měli chuť ji sdílet,“ popisuje Eda Kauba, kreativní ředitel Euro RSCG.  

2 minuty
Reportáž Jana Beránka
Zdroj: ČT24

Nový typ reklamy využívají i velké firmy. A to i tak, že na první pohled není poznat, že jde o promyšlenou kampaň. Logo se objeví často jen v závěru. „V případě, že je obsah opravdu zábavný, tak si to lidi přepošlou a vůbec jim nevadí, že tam je ta značka,“ upozorňuje Čeněk Stýblo, kreativní ředitel ViralBrothers. 

U virálu nezáleží na kvalitě obrazu, ale na obsahu. Video tak může natočit každý, například mobilním telefonem. Pokud se to povede, milionové publikum přijde samo. Let duhové kočky už na YouTube vidělo přes 80 milionů lidí. A jsou i další hity, ovčí video sponzorované výrobcem elektroniky má už víc než 16 milionů zhlédnutí.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Média

SOUHRN: Zásadní události neděle 7. prosince

Každý večer přinášíme přehled nejdůležitějších a nejzajímavějších událostí dne z domova i ze světa. Stručně a přehledně, ale i s potřebným kontextem. Projděte si zásadní zprávy neděle 7. prosince 2025.
před 7 hhodinami

Zavoral a Novák diskutovali o možných změnách financování médií veřejné služby

Budoucí koaliční vláda ANO, SPD a Motoristů avizovala, že nahradí koncesionářské poplatky za veřejnoprávní média přímou platbou ze státního rozpočtu. Podle místopředsedy sněmovny Patrika Nachera (ANO) by změna mohla vstoupit v platnost nejdříve od roku 2027. O možných dopadech této změny v Otázkách Václava Moravce hovořili generální ředitel Českého rozhlasu (ČRo) René Zavoral a předseda Rady České televize (ČT) Karel Novák. Pozvání do pořadu nepřijali dva kritici současného modelu financování médií veřejné služby – místopředseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Vadim Petrov a někdejší předseda Rady ČT a současný radní Pavel Matocha.
před 9 hhodinami

O čem plánujeme informovat v neděli 7. prosince

Každý den ráno přinášíme přehled nejdůležitějších očekávaných událostí z domova i ze světa.
23. 3. 2024Aktualizovánopřed 18 hhodinami

Bílý dům zřídil „síň hanby“, na webu útočí bez důkazů na média i novináře

Obhájci svobody tisku kritizují nový web Bílého domu, na kterém administrativa prezidenta Donalda Trumpa obviňuje desítky médií a novinářů ze lží a podjatosti. Ke stažení stránky vyzval americkou vládu mimo jiné Výbor na ochranu novinářů nebo Reportéři bez hranic.
6. 12. 2025
Načítání...