Virální videa se šíří jako virus - lidé je milují, firmy vydělávají

Praha – Sociální sítě přinesly do světa marketingu nový prvek: virální videa. Krátké a většinou vtipné spoty, které nenásilně posilují značku, si posílají lidé mezi sebou sami. Jejich šíření připomíná šíření viru, proto se označují jako virální. Firmy tak získávají pozornost zdarma, například přes Facebook nebo YouTube.

Vtipné video místo reklamy. Za zábavný spot dala pražská autolakovna 90 tisíc korun, na internetu ho vidělo 150 tisíc lidí, návštěvnost webu stoupla o desítky procent, přišly nové zakázky a neznámá společnost se přes noc proměnila v hvězdu sociálních sítí. „Spousta lidí na fórech, kde komentují samotné video, si přeje, aby bylo nějaké pokračování,“ říká Petr Havránek, majitel Express lakovny, která natočila jedno z úspěšných virálních videí.  

Profesionální spot, odvysílaný jednou v televizi by firmu vyšel minimálně na 3 miliony. Zasáhla by mnohem víc lidí, ale viděli by ji i ti, které vůbec nezajímá. „U virální reklamy je nejdůležitější, aby nás překvapila a abychom měli chuť ji sdílet,“ popisuje Eda Kauba, kreativní ředitel Euro RSCG.  

2 minuty
Reportáž Jana Beránka
Zdroj: ČT24

Nový typ reklamy využívají i velké firmy. A to i tak, že na první pohled není poznat, že jde o promyšlenou kampaň. Logo se objeví často jen v závěru. „V případě, že je obsah opravdu zábavný, tak si to lidi přepošlou a vůbec jim nevadí, že tam je ta značka,“ upozorňuje Čeněk Stýblo, kreativní ředitel ViralBrothers. 

U virálu nezáleží na kvalitě obrazu, ale na obsahu. Video tak může natočit každý, například mobilním telefonem. Pokud se to povede, milionové publikum přijde samo. Let duhové kočky už na YouTube vidělo přes 80 milionů lidí. A jsou i další hity, ovčí video sponzorované výrobcem elektroniky má už víc než 16 milionů zhlédnutí.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Média

Hosté Fokusu Václava Moravce diskutovali o roli médií veřejné služby

Prosincový díl pořadu Fokus Václava Moravce zkoumal roli veřejnoprávních médií u nás, jejich svobodu a svobodné bádání. Debatovali noví poslanci Katerina Demetrashvili (Piráti) a Matěj Gregor (Motoristé), filosof a sociolog Václav Bělohradský, profesor evropského práva na University of Copenhagen Jan Komárek, slovenská novinářka Zuzana Kovačič Hanzelová a někdejší generální ředitel ČT a bývalý vedoucí Kanceláře prezidenta republiky Ivo Mathé.
23. 12. 2025

SOUHRN: Zásadní události úterý 23. prosince

Každý večer přinášíme přehled nejdůležitějších a nejzajímavějších událostí dne z domova i ze světa. Stručně a přehledně, ale i s potřebným kontextem. Projděte si zásadní zprávy úterý 23. prosince 2025.
23. 12. 2025

SOUHRN: Zásadní události pondělí 22. prosince

Každý večer přinášíme přehled nejdůležitějších a nejzajímavějších událostí dne z domova i ze světa. Stručně a přehledně, ale i s potřebným kontextem. Projděte si zásadní zprávy pondělí 22. prosince 2025.
22. 12. 2025Aktualizováno22. 12. 2025

SOUHRN: Zásadní události neděle 21. prosince

Každý večer přinášíme přehled nejdůležitějších a nejzajímavějších událostí dne z domova i ze světa. Stručně a přehledně, ale i s potřebným kontextem. Projděte si zásadní zprávy neděle 21. prosince 2025.
21. 12. 2025Aktualizováno21. 12. 2025
Načítání...