PPF končí s lokálním zpravodajstvím

Praha - Skupina PPF prodala Richardu Benýškovi společnost PPF Media, a opustila tak mediální projekt lokálního zpravodajství Naše adresa. Změna vlastníka se uskuteční k dnešnímu dni, následně se změní název i orgány firmy. PPF o tom informovala s tím, že podrobnosti transakce po dohodě obou stran nezveřejní. Pilotní projekt, během něhož PPF Media provozovala internetové stránky lokálního zpravodajství a vydávala na ně navazující týdeníky v sedmi regionech ČR, nenaplnil parametry komerční návratnosti, dodal mluvčí skupiny Alexej Bechtin. Podle Hospodářských novin PPF do projektu hyperlokálních médií investovala minimálně 200 milionů korun.

Benýšek je většinovým vlastníkem skupiny OIN a do této skupiny firmu PPF Media začlení, sdělil Benýškův mediální zástupce Oldřich Babický. „Ve společnosti dojde ke změně ve statutárních orgánech a rovněž ke změně názvu. V tuto chvíli probíhá intenzivní hodnocení aktiv a aktivit PPF Media,“ dodal.

Vstupem do projektu chce Benýšek rozšířit portfolio aktivit skupiny. „Benýšek si je vědom, že projekt nesplňoval komerční předpoklady a převzetí PPF Media bere jako standardní obchodní příležitost. O dalších krocích včetně restrukturalizace firmy bude nejprve informovat všechny zaměstnance,“ uvedl Babický.

PPF sdělila, že prodej PPF Media je motivován především nově koncipovanými investičními pravidly, která odrážejí příklon skupiny k větším investicím v hodnotě nejméně 100 milionů eur (2,5 miliardy Kč).

Richard Benýšek je většinovým vlastníkem skupiny OIN, do které patří například KRÁTKÝ FILM PRAHA, se kterým by se mohly spojit některé aktivity PPF Media. Benýšek společnost OIN převzal v roce 2005 v době, kdy jí hrozil konkurz. Následně dosáhl dohody s věřiteli, se kterými se Krátký Film Praha se souhlasem soudu vyrovnal.

PPF Media dosud provozovala na webu Naseadresa.cz lokální zpravodajství ve čtyřech pilotních okresech, kterými jsou Ústí nad Labem, Teplice, Olomouc a Kroměříž. Obsah projektu měli podle původních plánů v okresech vytvářet profesionální novináři, v menších obcích reprezentanti místních komunit, spolupracující externě. Peníze měly PPF přinášet provize, další zisky měla vytvářet atypická regionální inzerce na webu i v tisku. PPF rovněž založila pražské mediální školicí a výzkumné středisko a Naši adresu chtěla platit i z výnosů střediska. Na práci střediska a aktivitách Naší adresy se zpočátku mělo podílet 80 až 90 lidí.