Mountain View - Americký internetový gigant Google představil službu Google Buzz, která uživatelům jeho elektronické pošty Gmail nabídne funkce sociálních sítí. Podnik v noci na dnešek dodal, že mezi uživateli Gmailu rozvine novou službu během několika dnů. Google Buzz uživatelům umožní rychle si posílat vzkazy, internetové odkazy či fotografie s přáteli či kolegy přímo v Gmailu. Google nabízí i řadu funkcí sociálních sítí, které jsou kompatibilní s mobilní elektronikou, především s chytrými telefony s operačním systémem Android.
Google Buzz nabídne uživatelům Gmailu funkce sociálních sítí
Nová technologie Googlu napodobuje některé z klíčových funkcí sociálních sítí Twitter či Facebook, které Googlu čím dál více přetahují uživatele. Google zabudoval Buzz přímo do Gmailu a slibuje si od toho rychlý start svých sociálních služeb v rozsáhlé síti uživatelů Gmailu.
Ten je světově třetím nejužívanějším e-mailem na internetovém základě. Podle agentury comScore měl v prosinci 176,5 milionu jednotlivých uživatelů. První pozici měl Windows Live Hotmail od Microsoftu se 369,2 milionu lidí a druhý byl Mail od Yahoo s 303,7 milionu.
Google Buzz umožňuje sdílet i obsah Twitteru
Manažeři Googlu uvedli, že uživatelé mohou sdílet obsah z různých internetových aktivit podniku včetně fotografického servisu Picasa a videostránek YouTube. Obsah z jiných sociálních sítí, například Twitteru, je možné sdílet také. Vzkazy z Twitteru ale můžou uživatelé pouze číst, odesílat na něj nové vzkazy nelze.
Buzz v současné verzi není schopen zobrazovat vzkazy, které vznikly na Facebooku. „Skutečnost, že se Gmail nenapojí na Twitter a Facebook a nedovoluje na ně vysílat, je pro ně skutečnou výzvou,“ uvedl analytik sociálních médií Augie Ray ze skupiny Forrester Research. Podotkl také, že pro Google hovoří jeho zkušenost z vyhledávání, kdy předkládá hledajícím uživatelům sítě relevantní odkazy.
Google se pokusil svézt na vlně sociálních sítí již dříve, svoji síť Orkut spustil v roce 2004. Ta se sice uchytila na několika velkých zahraničních trzích, například v Brazílii, ve Spojených státech ale takový zájem jako giganti Facebook a MySpace nepřilákala.