Zlín – O propojení kouzla vintage stylu s leskem moderních technologií se pokouší kolekce značky Newintage, kterou vytvořili studenti Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Nová značka vznikla během několikadenního workshopu.
Newintage - značka cesty za snem
Studenti výtvarných oborů ve spolupráci s organizací Czechdesign vytvořili šperky, dámské oděvy i bytové doplňky, které propojuje motiv cesty, snu a atmosféry Zlína za času jeho největšího rozkvětu ve 20. a 30. letech. „Chtěli jsme použít vyloženě abstraktní pojmy jako romantika, snovost, luxus, cesta za snem a vizí. Jsou to v podstatě nové věci ve starých souvislostech,“ vysvětlila jedna ze studentek Radka Hortová.
Studenti si v rámci workshopu také vyzkoušeli, co všechno budování značky obnáší – od prvotní myšlenky až po aplikaci do praxe. „Nejtěžší byla spolupráce. Produktový designér, fotograf nebo grafik – každý to vidí jinak a dojít ke kompromisu bylo těžké,“ podotkla k této části další z účastnic Vendula Knopová.
Celou kolekci si zájemci mohou prohlédnout na výstavě v pražské Galerii/CZD do poloviny září. Pod značkou Newintage by studenti chtěli pokračovat a v budoucnu ji také uvést na trh.