Provozovatel Skylinku a CS Linku dostal 15milionovou pokutu

Praha - Lucemburská firma M77, která v Česku provozuje satelitní televize Skylink a CS Link, dostala od Českého telekomunikačního úřadu dvě pokuty. Jejich souhrnná maximální možná výše přitom činí 15 milionů korun. Sankce souvisí s loňským zavedením servisního poplatku u bezplatných služeb Gratis a Free. M77 se proti verdiktu odvolala.

„Uvedená rozhodnutí nenabyla právní moci a společnost se proti nim v zákonné lhůtě odvolala. V současné době řeší odvolání předseda ČTÚ a rozkladové komise. Do skončení řízení nebudeme další kroky komentovat,“ uvedl mediální zástupce firmy Marek Němec.

Firma má ještě šanci se z pokuty vyvázat. „A to v případě, jestli druhý stupeň ČTÚ potvrdí rozhodnutí prvního stupně, může společnost podat správní žalobu k soudu,“ řekl Jan Ševčík, ředitel sekce státní kontroly, ČTÚ.

Pětimilionová pokuta je za klamavou obchodní praktiku, když společnost M77 nabízela bezplatné služby Free a Gratis a zároveň na ně od září loňského roku zavedla servisní poplatek 29 korun měsíčně. Desetimilionová pokuta pak souvisí s tím, že firma nedostatečně informovala zákazníky o změně smluvních podmínek a možnosti od smlouvy bez sankce odstoupit.

František Malina, mluvčí ČTÚ 

„ČTÚ v souvislosti se společností M77 Group, stejně jako v předchozím měsíci, i v prosinci zaznamenal stížnosti účastníků týkající se nedostupnosti zákaznické linky služeb Skylink a CS Link. V tomto směru ČTÚ opětovně doporučuje spotřebitelům, aby důsledně uplatňovali své právo na reklamaci dle všeobecných obchodních podmínek.“ 

Maximální výše pokuty byla udělena z několika důvodů. „Hlavní důvod je ten, že se toto závadové jednání dotklo velkého množství lidí. Jde zhruba o 1,5 milionu účastníků. Druhý důvod je pak ten, že jsme přesvědčeni o tom, že tím společnost získala značný majetkový prospěch,“ konstatoval Ševčík.

V současnosti má Skylink a CS Link v Česku a na Slovensku okolo 2,5 milionu klientů. Kvůli zavedení poplatku si jich stovky stěžovaly u ČTÚ a poskytovatel služeb čelil hackerským útokům. Pokud firma reklamaci do měsíce nevyřídí, mohou si uživatelé stěžovat u ČTÚ.

Telefonát Jana Ševčíka (zdroj: ČT24)
Načítání...