Firma slíbí soutěž o sto tisíc. Pak lidem nutí předražené zboží

Provozovatelé předváděcích akcí přišli s dalším trikem, jak nalákat na své prodejní akce zejména starší spotřebitele. Seniory kontaktují telefonicky a zvou je na soutěž o 100 tisíc korun pod záminkou dárku. Česká obchodní inspekce (ČOI) tak varuje spotřebitele před nevybíravými praktikami společnosti, která pořádá předváděcí akce po celé republice. Český rozhlas uvedl, že jde o společnost Astena group, které tak hrozí vysoká pokuta.

Inspektoři přiblížili, že firma vytipované účastníky z řad seniorů ve vybraných lokalitách napřed kontaktuje telefonicky a oznamuje jim, že vyhráli. Některým tvrdí, že byli jako věrní zákazníci místního supermarketu vylosováni a mají si převzít výhru. Seniorovi pak přijde pozvánka na převzetí avizované „vylosované výhry“ a na slosování.

„K žádnému slosování nikdy na těchto akcích nedošlo, zato máme četné informace, že účastníci zaplatili několikatisícové částky za pochybný příslib voucheru na nákup libovolného zboží,“ uvedl mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Za pět tisíc korun slibují zaslat padesát tisíc

Ukáže se totiž, že jde o předváděcí akci, na které je nabízeno spotřební zboží průměrné jakosti s přemrštěnou cenou, k němuž dostanou zájemci o koupi jako bonus „dárkový poukaz“ v hodnotě například 50 tisíc korun. Když zájemce o koupi na místě zaplatí pět tisíc korun, slíbí mu prodávající doručení částky 50 tisíc do 48 hodin.

„Takže se našli i tací účastníci, kteří si ,pro jistotu‘ koupili i dva poukazy. Jenže nic z toho prodávající nesplní. Peníze nedorazí ani za dva dny, ani za dva týdny. Společnost je nadále nekontaktní, nepřebírá poštu a samozřejmě také v případě odstoupení od smlouvy peníze nevrací,“ dodal Fröhlich.

Loni pokuty za 29 milionů, za první letošní čtvrtletí už za 16 milionů

Česká obchodní inspekce dala v loňském roce pořadatelům předváděcích akcí za klamavé praktiky 260 pokut v celkové výši 29 milionů korun. V letošním prvním čtvrtletí udělila další pokuty za 16 milionů korun. Nejproblémovější pořadatelé akcí se podle ČOI z českého trhu stáhli, přesto však v prvním čtvrtletí nahlásilo 18 firem konání více než sedmi tisíc organizovaných akcí.

Načítání...