Praha - Češi jsou ochotni cestovat za výhodnými nákupy klidně i několik stovek kilometrů. Zatímco Pražané jezdí do zahraničí nakupovat zejména oblečení, obyvatelé příhraničních regionů nakupují u sousedů zejména potraviny či drogistické zboží. Vyplývá to z výzkumu, který pro GE Money Bank vypracovala agentura Ipsos.
Češi kvůli výhodným nákupům cestují i stovky kilometrů
Alespoň občas nakupuje v zahraničí už bezmála třetina Čechů, které k tomu vedou nejen výhodnější ceny, ale i větší výběr zboží a mnohdy lepší kvalita. Nejvíce za nákupy vyjíždění Pražané, přičemž téměř polovina zákazníků jezdí nakupovat do obchodů vzdálených 100 až 300 kilometrů daleko. Zhruba 38 procent Pražanů putuje za nákupy i 300 až 1 000 kilometrů a sedm procent jich neváhá vyrazit na ještě delší cestu.
Obyvatelé příhraničních regionů cestují podstatně méně, vzdálenost do 100 kilometrů udává například 76 procent obyvatel Moravskoslezského a 68 procent Ústeckého kraje. Cíleně za nákupy vyráží především lidé z Moravskoslezského, Ústeckého a Plzeňského kraje, naopak Pražané a obyvatelé Jihomoravského a Jihočeského kraje většinou jezdí do zahraničí z jiných důvodů, byť pobyt také využijí k nákupům.
Do Německa za pracím práškem
Potraviny a nápoje jsou ve všech příhraničních regionech zbožím, které místní za hranicemi pořizují nejčastěji. V Německu se podle zkušeností českých zákazníků vyplatí nákup pracích a čisticích prostředků. Například v Ústeckém kraji, jehož obyvatelé jezdí nejčastěji právě do Německa, nakupuje toto zboží v zahraničí 53 procent dotázaných.