V tunelu Blanka skončí razicí práce v červnu

Praha - Poslední úsek tunelu Blanka má být proražen do konce června. Stavařům zbývá zdolat posledních 43 metrů ve směru od ulice Myslbekova k Prašnému mostu. Podle náměstka primátora Karla Březiny (ČSSD) se stavební část blíží k vyvrcholení. Následovat budou ještě povrchové úpravy a dokončovací hrubé práce uvnitř tunelů. Celková délka severozápadní části městského okruhu, jejíž součástí tunel Blanka je, bude 6 382 metrů. Kdy bude celá stavba včetně instalace technologií dokončena, není v současné době zcela jasné.

Zprovoznění tunelového komplexu se původně předpokládalo v roce 2011, později se posunulo na konec roku 2012. Kvůli zdražení stavby o několik miliard korun a kvůli napjatému městskému rozpočtu se ale pravděpodobně první motoristé po nové části okruhu svezou později. Mluví se o termínu kolem roku 2014.

Magistrát nyní připravuje materiál, který by měl termín dokončení stanovit. Zabývat se bude i vyčíslením všech nákladů na tunel. Dokument bude rada hlavního města schvalovat v příštích týdnech.

Minulé vedení slibovalo dokončení této stavby do závěru roku 2012, tento termín ale pravděpodobně nebude dodržen. Současné vedení mluví spíše o roku 2014. S tímto datem počítá i analýza. Záležet ale bude na výsledné ceně stavby i na tom, zda bude mít město na investici dostatek peněz.

Tunel Blanka měl původně stát včetně DPH 21,2 miliardy korun za stavební část a 4,2 miliardy Kč za technologie. Dalších 1,58 miliardy korun měly podle smluv stát průzkumy nebo inženýrská a projektová činnost. Vedení města ale zjistilo, že má za stavbu zaplatit téměř 38 miliard korun. Zvýšení mají na svědomí inflace, dražší technologie, ale i takzvané vícepráce, tedy objednávky nad původní rozsah stavby.