Znojmo – Po mnoha měsících opět vyjely vlaky ze Znojma do Šatova. Cestují ale po docela jiné trati než před výlukou – dráha prošla kompletní modernizací a elektrizací, traťová rychlost se zvýšila až na 80 km/h. Pod čerstvě nataženými dráty ale zatím jezdí vesměs motorové vlaky, elektrický provoz ze Znojma do Šatova a dále přes Retz do Vídně začne až s novým jízdním řádem 13. prosince.
Trať Šatov–Znojmo je elektrická
Během prací byl ve Znojmě položen nový most přes Dyji a změn doznalo i nádraží. Vznikla nová ostrovní nástupiště s vyšší hranou, která umožňuje snadnější nástup do vagonů.
V novém jízdním řádu bude ze Znojma do Vídně jezdit sedm přímých vlaků denně, všechny budou v rakouské metropoli končit ve stanici Praterstern. Dosud bylo nutné přestupovat v Šatově nebo Retzu.
Na jihu Moravy ale zatím zůstává elektrizovaná trať ze Znojma na česko-rakouské hranice izolovaná. Obě další tratě, které spojují Znojmo s Moravskými Branicemi a s Břeclaví, jsou neelektrizované a v dohledné době se to nezmění. V současné době se v západní části Jihomoravského kraje připravuje elektrizace trati ze Zastávky u Brna do Rapotic, postupně by modernizací měla projít celá trasa do Jihlavy.