Ústí nad Labem - Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) dnes oficiálně zprovoznila zrekonstruovaný průjezd Ústím nad Labem. Podle ředitele SŽDC Jana Komárka tak skončila modernizace prvního tranzitního železničního koridoru v úseku od Prahy po hranici s Německem.
Správa železniční a dopravní cesty dokončila koridor mezi Prahou a Německem
Rekonstrukce šest kilometrů dlouhého úseku trati procházející Ústím nad Labem začala v červenci 2005. SŽDC za ni zaplatí celkem 2,46 miliardy korun. Vlaky tudy budou moci jet rychlostí až 120 kilometrů v hodině.
Trať ještě není zcela hotová, firmy čekají některé dokončovací práce. Mezi Lovosicemi a Děčínem proto v úterý a ve středu nepojede noční rychlík R 788. Podle Petra Hinterholzingera z Krajského centra osobní dopravy v Ústí nad Labem ho nahradí autobusy.
Kromě položení nových kolejí dělníci opravili devět mostů, jeden nový postavili, na trati vyrostlo 1541 metrů protihlukových stěn. Součástí stavby byla i kompletní rekonstrukce nástupišť na ústeckém hlavním nádraží a haly, kterou se k nástupištím přichází. Nové nástupiště je i na nádraží Ústí nad Labem - Sever. V budoucnu na stavbu naváže i celková rekonstrukce hlavního nádraží, kterou připravují České dráhy, a jeho okolí, což je jedna z priorit současného vedení ústecké radnice. Firmy, které pro SŽDC pracovaly, také musely zajistit některé svahy nad železniční tratí, v současné době stále pracují například na sesuvu pod výletním zámečkem Větruše, odkud se svah utrhl loni v srpnu.