Německé dráhy shánějí nové dieselové lokomotivy

Berlín – Německé dráhy (DB) chtějí pořídit 200 nových dieselových lokomotiv pro své dceřiné společnosti DB Regio, která zajišťuje regionální dopravu, a DB Schenker, která se zabývá nákladní dopravou. Dopravce se poohlíží po strojích, které jsou schváleny k provozu nejenom v Německu, ale také v sousedních státech a v Itálii. Z německých kolejí by tak postupně měly zmizet stroje staré desítky let.

Nové dieselové lokomotivy mají podle požadavků DB dosahovat až 140kilometrové rychlosti, nemělo by jim činit problém vodit šestivozové vlaky o hmotnosti přes 300 tun a mají být dálkově ovladatelné z řídicího vozu.

Stroje, které by mohly splnit požadované parametry, vyrábí většina velkých lokomotivek. Alstom má ve své nabídce typ Prima, Bomabardier lokomotivu Traxx, Siemens prodává stroje Eurorunner a Stadler.

Největší německý železniční dopravce zatím používá na neelektrizovaných tratích lokomotivy, které zdědil po svých předchůdcích – západoněmeckých Spolkových drahách a východoněmeckých Říšských drahách. Většina z nich vznikla v 60. a 70. letech minulého století.

Načítání...