Berlín – Německé dráhy (DB) chtějí pořídit 200 nových dieselových lokomotiv pro své dceřiné společnosti DB Regio, která zajišťuje regionální dopravu, a DB Schenker, která se zabývá nákladní dopravou. Dopravce se poohlíží po strojích, které jsou schváleny k provozu nejenom v Německu, ale také v sousedních státech a v Itálii. Z německých kolejí by tak postupně měly zmizet stroje staré desítky let.
Německé dráhy shánějí nové dieselové lokomotivy
Nové dieselové lokomotivy mají podle požadavků DB dosahovat až 140kilometrové rychlosti, nemělo by jim činit problém vodit šestivozové vlaky o hmotnosti přes 300 tun a mají být dálkově ovladatelné z řídicího vozu.
Stroje, které by mohly splnit požadované parametry, vyrábí většina velkých lokomotivek. Alstom má ve své nabídce typ Prima, Bomabardier lokomotivu Traxx, Siemens prodává stroje Eurorunner a Stadler.
Největší německý železniční dopravce zatím používá na neelektrizovaných tratích lokomotivy, které zdědil po svých předchůdcích – západoněmeckých Spolkových drahách a východoněmeckých Říšských drahách. Většina z nich vznikla v 60. a 70. letech minulého století.