Náhradní tramvajová trať na Letné nebude, výluky budou kratší

Praha - Přes letnou nebude jezdit náhradní tramvajová trať. O rozhodnutí krizového týmu primátora dnes informoval pražský magistrát. Úplná výluka tramvají kvůli stavbě tunelového komplexu Blanka bude nakonec kratší o rok, trať za sto milionů korun by tak lidé využívali příliš krátkou dobu. Na zbytečnost nové trasy upozorňovali už dříve pražští zelení.

„Při revizi celého projektu se podařilo najít cestu, jak tramvajovou výluku mezi Špejcharem a Prašným mostem zkrátit na pouhých sedm měsíců při zachování celkového termínu výstavby. V tom okamžiku tramvajová přeložka ztratila smysl,“ uvedl primátor Pavel Bém (ODS).

Městu by se tak nevyplatilo vynaložit peníze na trať, která by sloužila několik měsíců. „I kdybychom pro její stavbu použili již starší díly, což dopravní podnik nabídl, překročily by investiční náklady sto milionů korun, a to už není vzhledem k době jejího fungování efektivní investice,“ dodal Bém.

Mezi křižovatkami Špejchar a Prašný most začne výluka 1. února příštího roku a plný provoz na celé tramvajové trati od ulice Badeniho až na Letenské náměstí mají pracovníci obnovit k 1. září. Původně se plánovalo obnovené zprovoznění trati o rok později. Trasa přes Letnou patří k nejvytíženějším v metropoli, denně přepraví zhruba 65.000 cestujících.

O výstavbě provizorní trati v trase souběžné se současnou náhradní komunikací rozhodla v květnu pracovní skupina primátora. Opatření mělo vyřešit pražskou hromadnou dopravu v době výstavby tunelového komplexu Blanka. Na její zbytečnost upozornila pražská Strana zelených. Stavba nové trasy je podle Ondřeje Mirovského (SZ) nadbytečná, nákladná a poškodí Letenské sady. Zelení místo toho navrhují zlepšit v místě podmínky pro průjezd autobusů.

Vydáno pod