Na rozkopané trati se porouchalo zabezpečení, zpoždění byla hodinová

Ústí nad Orlicí – Vlaky cestující po nejvytíženější české trati mezi Prahou a Českou Třebovou jezdily odpoledne se zpožděním, které přesahovalo hodinu. Mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí se porouchalo zabezpečovací zařízení, úsekem tak bylo nutné projíždět pomalu a s většími odstupy než obvykle. Zároveň pracovala Správa železniční dopravní cesty na jedné ze dvou kolejí, takže pomalu jedoucí vlaky se musely vměstnat na tu zbylou. Nejhorší už má trať za sebou, večer jsou zpoždění většinou do čtvrt hodiny. Několik vlaků je ale odřeknuto nebo odkloněno na jinou trasu.

Expresní spoje kategorie Eurocity, které jedou z Prahy do Brna nebo opačným směrem (linky Praha – Vídeň a Berlín – Bratislava/Vídeň), jezdily během dne po pomalejší trati přes Havlíčkův Brod. Po čtvrté hodině už jela většina spojů přes Českou Třebovou, některé vlaky z Vídně do Prahy ale byly stále odkláněny. Rychlíky na linkách Praha – Olomouc – Vsetín/Luhačovice a Praha – Česká Třebová – Brno jezdily až z České Třebové, kam se museli cestující dostat některým z řádně vypravených expresů nebo vlaků Intercity. Rychlíky nebudou jezdit až do večera.

Za regionální vlaky zavedly dráhy náhradní autobusovou dopravu, autobusy jezdí mezi Chocní a Ústím nad Orlicí. Výluka osobních, respektive spěšných vlaků ovšem byla předem naplánována kvůli výluce jedné koleje v úseku postiženém navíc i poruchou zabezpečení.

Vydáno pod