Po dvou letech začíná modernizace dalšího úseku dálnice D1. Oproti původním plánům ale omezení začnou platit až ve čtvrtek. Zahájení přípravných prací ve středu znemožnil déšť. Mezi Hvězdonicemi a Ostředkem na Benešovsku budou letos probíhat přípravné práce, při kterých dělníci rozšíří krajnici a upraví středový pás. Stejně jako ve čtyřech úsecích opravovaných od roku 2013 se bude mezi Hvězdonicemi a Ostředkem jezdit ve čtyřech pruzích, které však budou užší než obvykle.
Déšť znemožnil zahájení modernizace pátého úseku D1
Dálnice D1 má být v úseku Mirošovice–Kývalka opravena ve dvou desítkách etap. Hotové jsou zatím jenom dvě, další dvě se chýlí ke konci a začínají práce na páté. Z dosud modernizovaných úseků je ten mezi Hvězdonicemi a Ostředkem nejblíže Praze, uváděn je jako úsek 3. Zahájení prací ale nabralo jednodenní zpoždění. Nejprve je totiž nutné umístit na dálnici provizorní vodorovné značení, což znemožnil déšť. Přípravné práce by tedy měly namísto středečního dopoledne začít ve čtvrtek.
Křižovatka Hvězdonice leží na 29. kilometru, křižovatka Ostředek na 34. kilometru. Zprvu postihnou přípravné práce především řidiče mířící ku Praze. Omezení v tomto směru začne již na 36. kilometru, dělníci budou opravovat a rozšiřovat krajnici, aby tudy později mohla začít jezdit auta v obou směrech. Naopak ve směru na Brno zatím řidiči poznají, že se něco děje, pouze na 31. kilometru, zhruba na 400metrovém úseku. „Jedná se o opravy krajnic, výměny cemento-betonových desek a další drobné opravy, aby stávající vozovka vydržela do dokončení modernizace,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.
V příštím týdnu Ředitelství silnic a dálnic upřesní další postup prací. Stejně jako v již opravených částech D1 bude nejprve nutné připravit dálnici, ale také mosty nad ní na velkou proměnu. Ta proběhne v dalším roce postupně v obou dálničních pásech. Při opravách jsou v každém směru zachovány dva pruhy, jsou však užší a maximální povolená rychlost je pouze 80 km/h.
Zakázku na opravu úseku Hvězdonice–Ostředek, při které budou jízdní pásy rozšířeny a dálnice dostane nový povrch, získalo sdružení stavebních společností Metrostav, Swietelski a Hochtief. Stát za jejich práci zaplatí 550 milionů korun.
Modernizace je od loňského podzimu hotová v úsecích Šternov–Psáře a Loket–Hořice. V původním termínu nedokončili dodavatelé práce v dalších dvou úsecích Větrný Jeníkov – Jihlava a Lhotka – Velká Bíteš, nyní se však již chýlí ke konci. Letos však mají ještě začít opravy úseků Ostrovačice–Kývalka a Měřín – Velké Meziříčí-západ.