V Brně vyroste nové dopravní výzkumné centrum

Brno - V Brně by mělo do tří let vyrůst nové Dopravní výzkumné a vývojové centrum celkem za 463 milionů korun. Nové centrum, na jehož vznik přispívá stát i Evropská unie, vyroste u stávajícího Centra dopravního výzkumu (CDV) v městské části Líšeň. Podle Kláry Káňové z CDV by se mělo soustředit na aplikaci vědeckého výzkumu z dopravního sektoru na komerční prostředí. S výstavbou centra vybaveného moderními laboratořemi a zázemím se začíná v těchto dnech, hotovo by mělo být do konce roku 2013.

„Unikátní výzkumná infrastruktura poskytne podporu nejen pro samotný výzkum, ale také pro uživatele z řad státní správy. Tam napomůže zefektivnění plánování, výstavby, správy a údržby staveb dopravní infrastruktury. U výrobních, dopravních, provozních či stavebních firem u nás i v zahraničí podpoří zavádění nových technologií do praxe,“ podotkla Káňová.

„Projekt dopravního výzkumného a vývojového centra je vlastně integrální součástí Centra dopravního výzkumu,“ uvedl ředitel CDV Karel Pospíšil. Projekt s označením CDV+ je zaměřen celkem na pět projektů. Jde tam o hloubkovou analýzu dopravních nehod, humánní aspekty v dopravě, bezpečnost silničního provozu, záležitosti dopravní infrastruktury čili výstavby a technologií, dále dopady dopravy na životní prostředí. „Přejdou tam lidé z Centra dopravního výzkumu, ale zřejmě se budou nabírat i noví zaměstnanci,“ dodala Káňová.

Rozhovor s Karlem Pospíšilem (zdroj: ČT24)

V novém výzkumném centru bude vybudováno i laboratorní geotechnické zkušební pole, kde bude možné simulovat reálné podmínky v podloží silnic, doplnil Pospíšil. „Výstupem budou jednak podklady pro formulaci a zlepšení zákonů, pro projektanty k zlepšení předpisů projektování dopravních staveb, pro automobilky pro zlepšování bezpečnosti aut a například také pojišťovny, aby dokázaly optimálně spolupracovat se svými klienty,“ vyjmenoval Karel Pospíšil očekávané výsledky práce dopravního centra.

Stávající Centrum dopravního výzkumu je veřejnou institucí a jedinou dopravní vědecko-výzkumnou organizací v působnosti ministerstva dopravy. Vzniklo v roce 1992 jako nástupce Výzkumného ústavu dopravního v Žilině. Po vzniku nového centra obě výzkumná střediska splynou.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Archiv

Válka na Blízkém východě minutu po minutě: říjen 2023

1. 12. 2023

Za smrt pacientky ve zlínské nemocnici může personál, konkrétního viníka ale policisté nenašli

Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně pochybila při endoskopickém výkonu, po kterém jedna pacientka zemřela a jedna byla těžce zraněna. Podle policie selhal zdravotnický personál, když zaměnil sterilní látku za desinfekci. Konkrétního viníka se ale nepodařilo najít a kriminalisté tak případ odložili. Informovala o tom mluvčí zlínské policie Monika Kozumplíková. Nemocnice je v současnosti vyšetřována také kvůli nákaze pacientů a personálu salmonelózou – celkem onemocnělo 68 lidí.
16. 1. 2020

Před 30 lety se snídalo u Mitterranda. Husák musel počkat, přednost dostal Havel

Za tradiční prvenství Francoise Mitterranda bývá považován fakt, že se stal prvním socialistickým prezidentem v dějinách Francie. Výrazná osobnost evropské politiky 20. století má ovšem význam i pro dějiny české, potažmo československé – Mitterrand byl totiž prvním západním státníkem, který před rokem 1989 jednal s představiteli tuzemského disentu, a postavil je tak téměř na roveň Husákovy a Jakešovy nomenklatury.
9. 12. 2018

Ferdinand Peroutka. Muž střední cesty, kterou zavály dějiny

Novinář Ferdinand Peroutka, nejzvučnější hlas české názorové publicistiky 20. století a břitký kritik nacistické i komunistické totality, označil svého předchůdce Karla Havlíčka Borovského v dobrém slova smyslu za muže střední cesty. On sám jím byl také - jen mu ji zavály dějiny. Od jeho smrti právě uplynulo čtyřicet let.
25. 2. 2015Aktualizováno20. 4. 2018
Načítání...