Transat 6,50: Milan Koláček potvrdil svoji pozici ve světové špičce

Brno/La Rochelle - Milan Koláček má za sebou třetí závod letošní sezóny Trophée Marie-Agnes Peron. Závodu se zúčastnilo 84 sólových jachtařů a jelo se v navigačně obtížných vodách západní a jižní Bretaně. Jednalo se o další ze série přípravných závodů před tím největším - Transatem, kdy budou muset mořeplavci překonat oceán z Francie do Brazílie.

První část závodu se jela ve slabém větru a Milan Koláček se dlouhé hodiny držel na 2. místě. První noc na něj dolehla únava. Musel si několikrát na 15 minut zdřímnout a vedení lodi nechat na autopilotovi. Kvůli tomu se propadnul až na 13. místo v polovině závodu u bóje Birvideaux. Stále se ale na své jachtě Gaben – Follow Me držel ve vedoucí skupině. 

Transat 6,50
Jedná se o sólový závod z Francie do Brazílie dlouhý 4200 Nm (cca 8000 km). První etapa vyráží z La Rochelle na květinový ostrov Madeira. Tato etapa by měla trvat asi týden. Z Madeiry (Funchal) odstartuje druhá etapa závodu, která míří do brazilského Salvadoru de Bahia. Druhá etapa závodu trvá kolem 20 dní. V kategorii sériových jachet se v této regatě dokázal prosadit náš jachtař David Křížek, který doplul v roce 2007 na 3. místě. Milan Koláček bude prvním a jediným Čechem, který bude závodit v kategorii prototypů, která je královskou kategorií v Classe Mini.

Classe Mini
V této třídě závodí 6,5 metru dlouhé závodní speciály. Závody třídy se jezdí na západním pobřeží Evropy a ve Středomoří. Závody jsou sólové a doublehanded (dva členové posádky). Jachty jsou konstruovány pro závody na oceánu a pro plavbu přes Atlantik. Jachty jsou rozděleny na sériově vyráběné a na prototypy. Prototypy jsou technicky složitější a dosahují vyšších výkonů.
Classe Mini je vstupní branou do světového oceánského jachtingu. Největší hvězdy světového sólového jachtingu se rekrutují právě ze závodníků Classe Mini.

Cesta zpět do Douarnenez začala pro závodníky křižováním proti větru. Většina vedoucích závodníků zamířila nejprve k severu, Milan Koláček naopak zvolil kurz na západ. To byla dobrá volba a Gaben – Follow Me se znovu dostala na 2.místo. Pak ale přišla fronta a vítr zesílil nad 60 km/h a startovní pole se znovu sjelo. 

Druhou noc závodu plulo čelo startovního pole proti větru a proudu. Milan zvolil riskantní taktiku a držel se co nejblíže pobřežních útesů, kde je proud nejslabší. Před úžinou Raz de Sein, kde je proud nejsilnější, Milan maximálně riskoval a získal tak cenné body na lodě za ním. Do cíle Milan připlul na
6. místě.

„Závod pro mě patřil k nejtěžším, co jsem kdy jel. Před startem jsem nebyl dostatečně odpočinutý, naopak, po dlouhé cestě z Brna, kompletování kýlu a
stěžně a plavbě z La Rochelle do Douarnenez, jsem byl značně vyčerpaný. Před startem mě ještě čekal test stability lodě s novým kýlem,“ zhodnotil výsledky a průběh závodu Milan Koláček.

Na odpočinek ale příliš času mít Milan nebude. Připravuje se totiž na jeden z vrcholů letošní sezóny, kterým je 700 mil dlouhý závod Minifastnet. Pojede spolu se zkušeným Samuelem Manuardem a bude patřit k favoritům na příčku nejvyšší. Závod startuje už tuto neděli.

Načítání...