Jihlava – Zákazníci společnosti E.ON na Vysočině si stěžují, že je firma neinformuje o plánovaných odstávkách. Říkají to jak obyvatelé, tak zástupci měst. Například v Jihlavě poslala energetická společnost oznámení o odstávce energie jen radnici – lidem ne.
Společnost E.ON neinformuje o odstávkách energie
Ortodontistka Milena Havlová musela kvůli odstávce energie jen během dopoledne odmítnout 20 objednaných pacientů. O tom, že v ulici 17. listopadu nepůjde ve středu elektřina, nevěděl nikdo z nájemníků. Zodpovědnost informovat občany si mezi sebou přehazují společnost E.ON a jihlavský magistrát. „Informaci jsme předali magistrátu,“ uvedl mluvčí E.ON Vladimír Vácha.
Mluvčí magistrátu Radek Tulis se však brání, že prostředníkem pro předávání informací magistrát rozhodně nebude. Právě na úřední desce magistrátu nebo na internetu by si lidé měli podle E.ON každý den zjišťovat, zda jim elektřina půjde, nebo ne. Energetický regulační úřad navíc tvrdí, že je postup E.ON v pořádku, jak potvrdila mluvčí úřadu Jarmila Lehnerová.
Sdružení na obranu spotřebitelů je přesvědčeno, že E.ON měl informovat přímo odběratele. Lidé tak mají možnost obrátit se se stížností na Energetický regulační úřad.