Brno - Čtvrtý ročník soutěže o nejvíce sexistickou reklamu zná své vítěze. Nejvíce hlasů veřejnosti získala reklama firmy Day to Day se sloganem „Potřebujete píchnout?“ Hnutí Nesehnutí, jež tuto anketu každoročně organizuje, obdrželo v letošním roce celkem 78 námětů. Do hlasování se zapojilo asi 10 tisíc účastníků.
Sexistické prasátečko zná své vítěze
Organizátorky soutěže rozdělily reklamu do tří kategorií. „Rozdělením reklam do kategorií jsme chtěli zdůraznit různé projevy sexismu v reklamě. Nejedná se totiž vždy jen o nahé ženské tělo,“ objasňuje koordinátorka programu Ženská práva jsou lidská práva Petra Havlíková.
V kategorii „Ženy pouze jako objekty“ zvítězila s rekordním počtem 1 694 hlasů reklama na půjčky firmy Day to Day. V kategorii „Ženy jako části těla“ pak „uspěla“ reklama se sloganem „Co je větší, to je lepší“ od společnosti Alfacomp.cz.
V poslední kategorii čtenářky a čtenáři hlasovali za „Další projevy sexismu“, ve které se objevovaly reklamy zobrazující ženy a muže v stereotypních rolích či reklamy se sexistickým zobrazením mužů. Anticenu získala společnost Job Challenge se sloganem „Práce se dá hledat různě“.