Uherským Hradištěm prochází kuriozní cyklostezka

Uherské Hradiště - Kuriozní cyklostezkou se mohou pochlubit lidé z Uherského Hradiště. V místní části Jarošov totiž stezku pro kola zdobí na velmi krátkém úseku hned dvacítka značek, upozorňujících na vjezd a výjezd z cyklostezky. Cyklisté to považují za recesi, radnice ale mluví o nutnosti.

„Na první pohled může podobný les značek působit absurdně, na druhou stranu musíme dodržovat zákon a ten jasně říká, že značky budou stát tak, a ne jinak,“ uvádí k neobvyklému značení cyklostezky místostarosta Uherského Hradiště Květoslav Tichavský (ODS). Podle něj by bylo výhodnější namalovat značení přímo na povrch stezky, případně využít retardérů. „Naše návrhy jsou ale pouze doporučující, musíme se držet platných zákonů, i když s nimi třeba úplně nesouhlasíme,“ dodává Tichavský.

Letos v prosinci oslaví cyklostezka třetí výročí vzniku. Za tu dobu si místní na bizarní obrázek aleje značek už zvykli. Lubor Beneš po ní jezdí i několikrát denně: „Zpočátku jsem si připadal jako v Kocourkově, teď už si značek ani nevšimnu. Každopádně to není normální a nikde jinde jsem na to zatím nenarazil,“ krčí rameny starousedlík.

Kuriózní cyklostezka v Uherském Hradišti-Jarošově (zdroj: ČT24)

Předpisy jsou však neúprosné a v tomto případě stejně absurdní jako šestkrát přerušovaná cyklostezka: „Cyklista je povinen v situaci, kdy končí cyklostezka a vjíždí na pozemní komunikaci, dát přednost v jízdě těm vozidlům, která se blíží po této silnici,“ připomíná mluvčí uherskohradišťské policie Aleš Mergental. V praxi to znamená, že cyklista musí každých deset metrů přibrzdit a rozhlédnout se, jestli nic nejde, nejlépe rovnou sesednout z kola: „To tady nikdo nedodržuje, každý jede dál. Je přece nesmysl co chvíli sesedat a zase nasedat,“ usmívá se Beneš. „Kdyby tam ta značka nebyla a k nějakému úrazu by přece jen došlo, odnesli bychom to ve výsledku my jako město,“ zdůvodňuje nešťastné značení místostarosta Tichavský.

Vysazení jedné značky přitom stojí okolo šesti tisíc korun. Les značek, který si pořídili v Jarošově, tak městskou kasu přišel až na sto dvacet tisíc.