TÉMA

Vladimír Darebník

Reklama na alkohol by mohla čelit přísnějším pravidlům

Skupina při Úřadu vlády projednává návrh na zpřísnění pravidel pro reklamu na alkohol, což je jedna z možností, jak omezit jeho spotřebu. Výrobci jsou ale proti a mluví o zásahu do svých práv. Funguje podle nich jak současná úprava, tak samoregulace. S alkoholem se v Česku ročně pojí až sedm tisíc úmrtí.
18. 5. 2025|

Výrobci nápojů se přeli o nulovou spotřební daň na víno

Je to spíše hon na čarodějnice a stáváme se teď rukojmím veškerého průmyslu, uvedl v pořadu Události, komentáře k diskuzi o spotřební dani na tichá vína prezident Svazu vinařů Martin Chlad. Dodal, že argumenty jsou na straně vinařů a jsou relevantní. Je ale otevřen debatě. Výkonný ředitel Unie výrobců a dovozců lihovin Vladimír Darebník podotkl, že v alkoholovém průmyslu jsou nerovné podmínky pro podnikání. Diskriminační přístup ke zdanění alkoholu podle něj pokračuje už několik let.
13. 5. 2023|
90‘ ČT24

Zpřísnění reklamy na alkohol by bylo žádoucí, soudí adiktolog. Regulace je už dostatečná, tvrdí marketér

Regulace reklamy na alkohol má vliv na jeho užívání zejména u mladých lidí a smysl tedy určitě má, uvedl v pořadu Devadesátka ČT24 adiktolog Miroslav Barták. Marketingový expert Zdeněk Hašek naopak upozornil, že neplatí rovnice, že vyšší investice do reklamy způsobují vyšší konzumaci alkoholu.
1. 12. 2019|
Načítání...