První lidé by mohli přistát na Marsu do šesti let, prohlásil to americký podnikatel a vizionář Elon Musk v Berlíně, kde obdržel cenu největšího německého nakladatelství Axel Springer. Během své návštěvy Německa rovněž navštívil staveniště své automobilky Tesla. Vznikající továrna výrobce elektromobilů přitom znamená výzvu v první řadě pro tradiční německé značky.
Lidé mohou přistát na Marsu do šesti let, řekl Musk. Jeho Tesla překáží německým automobilkám
Muskovi cenu nakladatelství Axel Springer pro inovativní myslitele předal osobně německý ministr zdravotnictví a výrobce vesmírných raket Falcon se na pódiu střetl s otázkou, kdy jeho stroje dopraví lidskou posádku na Mars. „Jsem si docela jistý, že do šesti let. Když budeme mít štěstí, už za čtyři roky,“ odpověděl Musk.
Podnikatel má ale zacíleno i na bližší mety. Pomyslnou odpalovací rampou může být planina nedaleko Berlína, na které ještě před rokem stál neporušený les. Už příští léto zde mají stát výrobní haly Muskovy automobilky Tesla a produkovat až padesát tisíc elektromobilů měsíčně.
Musk v Berlíně rovněž uvedl, že nevylučuje spojení s jinou automobilkou. Tesla by podle něho byla ochotna jednat s konkurentem, který by spojení považoval za „dobrý nápad“, uvedla agentura DPA.
Tesla vadí německým automobilkám
Automobilová společnost je nicméně trnem v oku německé konkurence. Zatímco ještě před několika lety pro ně byla terčem posměšků, dnes je situace jiná. Na elektromobilitu vsadili i zavedené německé značky. Investice však německým automobilkám příliš nepomohly.
Zatímco společnost Tesla letos prodala 260 tisíc vozů svého Modelu 3, nejúspěšnější německý elektromodel Audi E-tron zaznamenal až sedmkrát nižší prodeje. Muskova firma se v letošním roce díky rostoucímu zájmu o elektromobilitu také stala z hlediska tržní hodnoty největší automobilkou na světě. V současnosti se její tržní hodnota pohybuje v blízkosti 550 miliard dolarů (dvanácti bilionů korun).
Situaci plánuje zvrátit šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess, který otevřeně dává svým podřízeným za vzor právě Muskovu společnost. Jejího majitele přitom pozval, aby si osobně otestoval model ID.3, jenž má Teslu v prodejích porazit. Musk byl s prototypem auta spokojen, stěžoval si nicméně na údajně slabé zrychlení.
Automobilový průmysl čeká slučování, myslí si vývojář z Volkswagenu
Alexander Hitzinger z koncernu Volkswagen ve středu uvedl, že automobilový průmysl v důsledku elektrifikace, automatizace řízení a dalších technologických změn čeká nová vlna slučování.
„Nastane konsolidace. Ne každý si bude moci dovolit takovéto komplexní platformy. Uvidíme, že vznikne malý počet opravdu velkých hráčů, kteří budou motorem této transformace,“ řekl Hitzinger na konferenci Future of the Car pořádané listem Financial Times. Hitzinger má v koncernu Volkswagen na starosti projekt Artemis, jehož úkolem je zrychlený vývoj nových modelů aut.