Internet láká Němce k volbám

Berlín - Německá volební kampaň běží i na internetu. Politici se tak snaží oslovit a získat hlavně mladé voliče. Právě dvaceti až třicetiletí lidé bez práce, bez vyznání a s nižším vzděláním volby nejčastěji bojkotují. Němci půjdou k volebním urnám už tuto neděli, kampaň v Německu vrcholí.

Barack Obama vsadil na moderní média a uspěl. Němečtí politici proto zkoušejí totéž. Obsadili třeba server YouTube. Socialisté tam parodují konkurenty, křesťanští demokraté si založili vlastní internetovou televizi. Na ní lze denně sledovat novinky o kancléřce Angele Merkelové nebo si poslechnout její vyjádření k různým tématům - od jaderné energie až po fotbal. 

Ani další strany nejsou pozadu. Portréty lídrů visí i na Facebooku. Politici ale stále ještě věří hlavně papíru a osobním setkáním. Novou strategií je v Německu i negativní reklama. Ta vyzývá voliče, ať nechodí k volbám, že je to prý ztráta času. Ve skutečnosti chtějí politici vyburcovat publikum k pravému opaku. Negativní reklama na volby není německý výmysl. Úspěch slavila už ve Spojených státech. 

Reportáž Hany Scharffové (zdroj: ČT24)

„Viděli jsme takové video v kampani Baracka Obamy. Tak jsme vytvořili něco podobně provokativního. Reakce byly bouřivé, překvapilo nás to,“ říká iniciátor kampaně Stefan Geherke. 

Voliči se i tak nejčastěji rozhodují, komu dát svůj hlas, přímo při komunikaci s ostatními lidmi. Většina Němců připojení k internetu má, ke komunikaci ho ale užívají jen některé skupiny. Mediální experti tak připouštějí, že internet zatím německé volby nerozhodne.

Německá předvolební kampaň
Zdroj: ČT24