Barack Obama vsadil na moderní média a uspěl. Němečtí politici proto zkoušejí totéž. Obsadili třeba server YouTube. Socialisté tam parodují konkurenty, křesťanští demokraté si založili vlastní internetovou televizi. Na ní lze denně sledovat novinky o kancléřce Angele Merkelové nebo si poslechnout její vyjádření k různým tématům - od jaderné energie až po fotbal.
Ani další strany nejsou pozadu. Portréty lídrů visí i na Facebooku. Politici ale stále ještě věří hlavně papíru a osobním setkáním. Novou strategií je v Německu i negativní reklama. Ta vyzývá voliče, ať nechodí k volbám, že je to prý ztráta času. Ve skutečnosti chtějí politici vyburcovat publikum k pravému opaku. Negativní reklama na volby není německý výmysl. Úspěch slavila už ve Spojených státech.

Reportáž Hany Scharffové
„Viděli jsme takové video v kampani Baracka Obamy. Tak jsme vytvořili něco podobně provokativního. Reakce byly bouřivé, překvapilo nás to,“ říká iniciátor kampaně Stefan Geherke.
Voliči se i tak nejčastěji rozhodují, komu dát svůj hlas, přímo při komunikaci s ostatními lidmi. Většina Němců připojení k internetu má, ke komunikaci ho ale užívají jen některé skupiny. Mediální experti tak připouštějí, že internet zatím německé volby nerozhodne.