Podle chilských úřadů čísla o dětské obezitě bijí na poplach. Čtvrtina Chilanů ve věku šesti let se potýká s nadváhou.
Získat dětskou pozornost nabízením pohádkových figurek, samolepek nebo různých soutěží není podle zastánců zákona fér. Úřady proto zakázaly přidávat hračky k jídlu. Kritiku směřují nejen k restauracím, ale i k výrobcům například zmrzlin nebo cereálních pamlsků.
„Je potřeba dosáhnout dvou důležitých věcí – ta těžší je naučit lidi, jak číst etikety a poznat, které jídlo je zdravé. To dá hodně práce. V druhé řadě, pokud je to možné, je třeba se dohodnout se společnostmi, aby nové normy dodržovaly,“ říká chilský ministr zdravotnictví Jamie Manalich.
Senátor Guido Girardi:
„Ti, kteří používají klamavou reklamu, zneužívají děti a patří k pedofilům 21. století.“
Zákon vstoupil v platnost před začátkem prázdnin a zatím se s velkým respektováním ze strany výrobců potravin nesetkal. Úřady proto hrozí pokutami. K podobným krokům už se v minulosti odhodlalo třeba San Francisco.
