Zda budou moci Boeingy 787 opět létat s cestujícími, rozhodne FAA po analýze dat, která výrobce nashromáždil při pátečním letu. „Až ukončí testy, předají nám informace a my rozhodneme,“ shrnul americký ministr dopravy Ray LaHood, pod kterého FAA spadá. Dreamliner v barvách polského LOTu s novou ochranou baterií na rozhodující zkušební let odstartoval v jedenáct hodin místního času, tedy v osm večer času středoevropského, ve vzduchu strávil zhruba dvě hodiny. Přehřívající se baterie Boeing umístil do ocelové krabice, upravil jejich nabíjecí obvody a zlepšil jejich větrání. „Je slušná šance, že to bude fungovat a bude to přijato,“ očekává letecký analytik Richard Aboulafia. Upozornil ovšem, že je možné, že se dreamlinery přesto s cetujícími zatím nevznesou – a to „z technických nebo politických důvodů“.
Potíže dreamlinerů se projevily v polovině ledna, když vypukl požár ve stroji stojícím v Bostonu a potíže s přehříváním zaznamenali také v Japonsku. Ukázalo se, že problémy způsobují lithium-iontové baterie, které sice mají být velmi kapacitní, ale může dojít i k jejich příliš rychlému vybití a vzplanutí. Letečtí regulátoři proto postupně zakázali provoz letadel tohoto typu v celém světě – zatím jich aerolinky zařadily do provozu 50. Boeingu tak vznikla škoda v řádu desítek milionů dolarů.
Dreamliner je považován za nejmodernější dopravní letadlo na světě, Boeing ho vyvinul jako úspornou alternativu k airbusovým létajícím obrům A380. Použití polymerů vyztužených uhlíkovými vlákny výrazně snížilo hmotnost stroje a použity byly také úsporné motory. Provozní náklady by tak měly být o pětinu nižší než u jiných podobně velkých letadel. Dreamlinery zatím provozují letecké společnosti ve Spojených státech, Chile, Japonsku, Indii, Kataru, Etiopii a Polsku. Právě polské LOT s ním podnikly také prezentační lety do Prahy.