Vykolejený rychlík se vrací na koleje vagon po vagonu, výluka v Hluboké potrvá do úterý

Až v neděli dopoledne začali železničáři vracet na koleje vlak, který vykolejil v sobotu vpodvečer na nádraží Hluboká nad Vltavou – Zámostí. Nakolejení jde i kvůli špatně přístupnému terénu pomalu. Dostat lokomotivu na koleje a odvézt ji se podařilo hasičům zhruba po čtyřech hodinách, jenže to samé musí udělat ještě s dalšími vagóny, to jim bude zřejmě trvat až do rána. Trať zůstane uzavřená zřejmě až do úterý.

Video Události
video

Události ČT: Následky vykolejení vlaku na jihu Čech

Do Hluboké nad Vltavou – Zámostí přijel v neděli dopoledne nehodový vlak a pracovníci Správy železnic začali vracet na koleje rychlík, který vykolejil v sobotu. Podle mluvčí Správy železnic Kateřiny Šubové čekali do neděle, než dokončí vyšetřování Drážní inspekce. Její mluvčí Martin Drápal ozřejmil, že inspektoři museli ráno situaci zadokumentovat, protože večer potmě to nebylo úplně možné. 

Navrácením vlaku na koleje a jeho odtažením ale mimořádná výluka v Zámostí neskončí. Poškozená je i trať a podle mluvčí Šubové je reálný předpoklad obnovení provozu 23. prosince.

Původně železničáři předpokládali, že trať zprůjezdní již v neděli dopoledne. „Tato spojnice z Českých Budějovic na Prahu je velice vytížená,“ zdůraznil krajský ředitel Českých drah Jiří Kafka. To se nepodařilo, a protože je poškozená i trať pod vykolejeným vlakem, je možné, že vlaky nezačnou jezdit ani v pondělí.

Poškozená trať
Zdroj: Drážní inspekce

Cestující musí do autobusů

Místo vlaků jezdí náhradní autobusová doprava. Osobní vlaky nahrazuje mezi Českými Budějovicemi a Chotýčany, místo rychlíků jezdí autobusy až do Veselí nad Lužnicí. Přes Zámostí jezdí expresy Praha–Linec a rychlíky Praha – České Budějovice a také rychlíková linka Brno–Plzeň.

Z Plzně do Brna mířil i rychlík, který v sobotu vykolejil. Ve čtyřech vozech – mimo koleje skončil celý vlak – bylo 29 lidí, nikdo neutrpěl zranění. Z vlaku pomohli cestujícím hasiči.

Škoda podle Martina Drápala dosáhla 3,7 milionu korun, z toho 2,5 milionu na vlaku a 1,2 milionu na trati. 

Pravděpodobnou příčinou mimořádné události je podle drážní inspekce technická závada na výhybce. „V rámci šetření a prováděných komisionálních prohlídek bude mimo jiné prověřen i technický stav vlaku,“ sdělil mluvčí inspekce.