Přes ostrůvek nebo po kolejích? Řidiči nechápou značení u zastávek v Údolní ulici

V nově zrekonstruované Údolní ulici v Brně řidiči nevědí, kudy objet zastávky tramvaje. Původně měli jezdit přes nájezd vedle ostrůvku, kvůli přechodu pro chodce, který město nechalo doplnit na žádost místních, teď ale musí jezdit po kolejích. Dopravní značení je podle mnohých zavádějící. Rekonstrukce ulice vyšla na dvě stě milionů korun, provází ji už několikátý problém.

Tramvajová zastávka v Údolní ulici v Brně
Zdroj: ČT24

Cestující na zastávce Všetičkova vystupují na vyvýšené nástupiště. Těsně za nimi ho přejíždí dva řidiči, jiní volí cestu po kolejích. Za zastávkou se zmatečně zařazují do jednoho pruhu. Taková situace v opravené Údolní ulici nastává každých pár minut. „Jsou tam tři šipky bezprostředně před nájezdem. Ty by tam podle mě být neměly, protože pro řidiče jednoznačně šipka znamená směr jízdy. Před chvílí tam jela i autoškola,“ popsal místní obyvatel Marcel Štěpán.

Od otevření opravené Údolní ulice platila u zastávek přerušovaná čára. Před třemi týdny se ale změnila v plnou a řidiči už tak na zastávku takzvaného Vídeňského typu najíždět nesmí. Důvodem je přechod pro chodce, který požadovali místní. Kompromisní řešení schválila policie, silniční i drážní úřad.

„Aby mohl přechod vzniknout, museli jsme opticky zúžit vozovku. Pokud budeme mít podnětů hodně a řidiči nebudou vědět, kudy se mají vydat, tak se dá také uvažovat o zvýraznění směru jízdy,“ řekl mluvčí Magistrátu města Brna Filip Poňuchálek.

Příprava a samotná oprava ulice trvala pět let a stála dvě stě milionů korun. Dopravní zmatky jsou přitom už několikátou výtkou místních. Kromě už doplněného přechodu jim vadí třeba i příliš intenzivní osvětlení. Technické sítě Brno už jeho noční výkon snížily o šedesát procent oproti původnímu jasu.