„Vážíme si toho, že jste se rozhodli dnes ráno k nám dobrovolně přijít, abyste pomohli naší neziskovce,“ přivítala dvanáct zaměstnanců firmy vyrábějící ventilátory vedoucí Dětského centra Jitka Opálková. Dobrovolníci totiž svou ranní směnu ukončili už po půl hodině, aby pomohli opravit prostory centra, které pro děti z vyloučené lokality pořádá různé kroužky.
„Naše firma se tím, že pomáháme různým organizacím, zabývá už tři roky. Bylo by určitě dobré, kdyby se zapojilo více firem a určitě je to přínosem,“ okomentoval dobrovolnictví Lukáš Daněk. Ten drahý stroj, který obvykle obsluhuje, vyměnil za barvy a váleček.

Redaktorka Veronika Kynčlová hovoří o firemním dobrovolnictví
„Naším cílem je být takovým prostředníkem, který vlastně propojuje ziskový sektor s tím neziskovým. Snažíme se od neziskových organizací zjistit, co mají za potřebu a firmám zase nabízíme tyto poptávky,“ vysvětlila koordinátorka dobrovolnického centra Tereza Šmerdová z neziskové organizace Ratolest Brno.
Zatím se do projektu „Spouštíme lavinu dobrovolnictví“, který má upozornit na důležitost společenské odpovědnosti firem, zapojilo osm společností. „Projekt funguje od února letošního roku a máme navázanou spolupráci už s dalšími pěti firmami,“ řekla Šmerdová. Dodala, že projekt zatím sklízí pozitivní ohlasy. „Chválí si ho neziskové organizace, pro které je to možnost, jak využít pomoci někoho dalšího,“ uzavřela koordinátorka.
Spouštíme lavinu dobrovolnictví
Účinná spolupráce
V rámci projektu je firmám nabízeno poradenství založené na vlastních zkušenostech a spolupráci s komunikační agenturou. Zapojené firmy tak mají možnost uskutečňovat vlastní aktivity skrze propojení s příjemci dobrovolnické pomoci.
Propojení firem s neziskovými organizacemi
Společenská odpovědnost firem je dobrovolné zapojení sociálních a ekonomických hledisek do každodenního fungování firmy. Pro mnoho neziskových organizací je firemní dobrovolnictví cestou, jak rozšířit či profesionalizovat své služby.
Aktivní komunikace s veřejností
Využívání potenciálu projektu i zapojených firem a organizací k masivní kampani zaměřené na zvýšení povědomí o projektu, dobrovolnictví a společenské odpovědnosti firem.
Zdroj: lavinadobrovolnictvi.cz