Německá ZDF bude v televizní show hledat „superkancléře“

Berlín - Německá veřejnoprávní televize ZDF koupila práva na televizní soutěžní show The Next Great Leader (Příští slavný vůdce). Soutěž inspirovaná podobnými reality show, jejichž účelem je hledání talentovaných zpěváků, tanečníků či "nejlepších" manželek, má za cíl objevit budoucí špičkové politiky.

Podle deníku Die Welt má být smyslem show najít „nové, neopotřebované nositele naděje v politice“. ZDF koupila práva na tento televizní formát od mezinárodní mediální společnosti Distraction. Show nyní běží například na Ukrajině či v Británii, kde ji uvádí BBC. Zájem prý mají i televizní společnosti ze Španělska a Jihoafrické republiky.

Poprvé soutěž loni vysílala kanadská veřejnoprávní televize CBC pod názvem Canada's Next Great Prime Minister (Příští velký premiér) a letos v březnu do programu zařadila její druhou řadu.

Mladí lidé ve věku od 18 do 25 let se nejdříve obracejí na „voliče“ prostřednictvím pětiminutových šotů. Porota z nich vybírá 25 nejlepších, přičemž hlavní důraz klade na originální myšlenky a přesvědčivý přednes. Například v Kanadě porotu tvoří čtyři bývalí premiéři.

V semifinále se kandidáti ocitají v křížové palbě otázek, které mají prověřit jejich znalosti o současném dění i politické přesvědčení. Vyvrcholením soutěže je dvouhodinová pódiová diskuse, jíž se účastní čtyři nejlepší. O vítězi, který obdrží finanční prémii, rozhodují diváci ve studiu.

Zatím nebylo oznámeno, jak se bude německá mutace soutěže jmenovat, ani kdy ji televize nasadí. Je prý ale vyloučeno, že by šlo o doslovný překlad názvu původního formátu. Pojem „vůdce“ má totiž v Německu negativní konotace, neboť se jím nechal titulovat Adolf Hitler.