„Jsme v této chvíli stále ještě ve fázi, kdy dostáváme z jednotlivých trhů nepříznivé zprávy každý týden nebo skoro každý den,“ řekl Jung. Dodal však, že Škoda si příští rok i tak povede lépe než její konkurenti.
Podle serveru motejlek.com prodeje firmy na některých důležitých trzích v listopadu meziročně dramaticky propadly. V Británii Škoda Auto prodala o 37 procent vozů méně než loni, na Ukrajině o 45 procent a ve Španělsku o 50 procent. Pro firmu je Británie po Německu druhým největším zahraničním trhem, Španělsko šestým a Ukrajina osmým.
Příští rok chce Škoda zachovat výrobu
Škoda v listopadu zrušila svůj původní cíl vyrobit v letošním roce 700 tisíc vozů a pouze sdělila, že i tak vyprodukuje více aut než v roce 2007. Jeden z manažerů pak uvedl, že příští rok chce firma zachovat letošní produkci.
Loni prodeje vozů Škoda vzrostly o 14,5 procenta na více než 630 tisíc aut. Letos však světové automobilové trhy zasáhla finanční krize a globální ekonomická recese provázená těžkými propady prodeje na většině trhů.
Čtyřdenní pracovní týden Škoda možná nevyužije
Největší český výrobce automobilů ke konci roku několikrát výrazně omezil výrobu a před Vánoci zahájil celopodnikovou odstávku, která skončí v noci z 12. na 13. ledna. Vedení automobilky již také rozhodlo, že od ledna do června 2009 omezí výrobu na čtyři pracovní dny.
Jung však pro magazín uvedl, že Škoda plán omezení výroby na čtyři dny v týdnu nemusí nutně naplnit. Očekává, že automobilka bude schopna se v krátké době vrátit zpět k pětidennímu pracovnímu týdnu.