Agentura Median sbírala data pro nový volební model téměř celý leden – od začátku roku do 29. 1. – vzorek čítal 1062 respondentů nad 18 let. Poprvé v něm zohlednila dvě ohlášené volební koalice. Lépe dopadlo spojenectví Pirátů a STAN s předpokládaným 25procentním ziskem. Koalice SPOLU zastřešující ODS, KDU-ČSL a TOP 09 získala ve volebním modelu 18,5 procenta hlasů.
Vítěžnému ANO přisoudil model 26,5 procenta hlasů. Naznačuje to slábnutí popularity vládního hnutí u voličů. V podzimních modelech Medianu mělo 28,5 procenta, předtím 29,5 až 30,5 procenta. Statistická odchylka může podle agentury činit u největších stran až 3,5 procentního bodu.
Volební potenciál ANO – tedy podíl lidí, kteří zvažují, že by konkrétní uskupení mohli volit – je navíc podle lednového výzkumu nižší než v případě Pirátů a STAN, činí 32,5 procenta oproti 35 procentům.
Aktuální model Medianu předpokládá, že kromě ANO a dvou volebních koalic by se do Poslanecké sněmovny dostaly ještě SPD s devítiprocentním ziskem i ČSSD a KSČM shodně se sedmi procenty hlasů. Znamená to, že – pokud by byli zvoleni poslanci ze všech stran obou volebních koalic – bylo by ve sněmovně stejné množství stran jako po posledních volbách.
Přes náznak oslabování voličské přízně zůstává ANO v čele průzkumů i u dalších agentur. Například ve volebním modelu Kantaru CZ pro Českou televizi zpracovaném podle dat z listopadu a počátku prosince mělo ANO 25 procent hlasů před Piráty s 20 procenty. Jejich volební koalici se STAN tento průzkum ještě nezohledňoval.