Titulárního partnera měl dostih do loňského roku, čtvrt století ho sponzorovala Česká pojišťovna, potom spolupráci ukončila.
Náměstek pardubického primátora Petr Kvaš (ODS) ve čtvrtek ocenil, že se rychle podařilo najít nového hlavního partnera a dostih nemusí spoléhat na podporu města a kraje. Pokračují podle něj jednání o tom, aby se letošní ročník uskutečnil pod záštitou ministerstva zemědělství.
Partnerství je uzavřeno na letošní rok a další dva ročníky, podle představ pojišťovny by ale mělo pokračovat déle. „Slavia pojišťovna předpokládá spolupráci ve střednědobém horizontu a věříme, že budeme na pardubickém závodišti přítomni delší dobu,“ uvedl generální ředitel pojišťovny Karel Waisser. Odmítl potvrdit informaci, že pojišťovna přispěje částkou 1,2 milionu korun, dodal pouze, že kromě financí zahrnuje dohoda i další formy plnění, například marketing.
Velká pardubická se začala jezdit v 19. století
Dostih se jezdí od roku 1874, nekonal se jen za světových válek a v roce 1968 v důsledku srpnových událostí. Letos se uskuteční 129. ročník. V novodobé historii Dostihový spolek vyplácí žokejům a stájím 17 milionů korun za sezonu, z toho Velká pardubická stojí na odměnách kolem pěti milionů.
Odchod České pojišťovny znamenal pro spolek značný výpadek, který se ještě navýšil ukončením sponzoringu od Agrofertu. Ten byl do konce loňského roku titulárním partnerem závodiště, jež neslo název Agrofert Park. Pardubice mají v úmyslu dát spolku 250 tisíc korun bez DPH a areál nazvat Pardubické závodiště.
Ztrátu pro Velkou pardubickou pomohla nahradit i vláda, v červnu rozhodla o dotaci pět milionů korun. Má ji dostat město Pardubice formou záštity od ministerstva zemědělství. Peníze půjdou například na náklady spojené s pořádáním Velké pardubické, což lze uplatnit při údržbě zeleně a dostihové dráhy.