
Události ČT: Christoph Szpajdel vytvořil na 10 tisíc značek
Že bude jednou kreslit loga, věděl už jako dítě. Inspiroval ho nápis kapely Kiss. Dosud ruka Christopha Szpajdela zvládla nakreslit deset tisíc značek. Vysloužil si tak přízvisko „Lord of the logos“.
„Někdy mám logo za den hotové. Jindy můžu udělat tisíc skic a stejně to nestačí,“ přiznává Szpajdel.
Jedno z posledních vytvořil na objednávku právě probíhajícího festivalu Brutal Assault. O své tvorbě tu bude mít i přednášku. „Má potenciál dělat tři čtyři loga denně a dělá to dvacet třicet let. Například dělal logo Emperoru nebo české kapele Ahumado Granujo,“ uvedl organizátor festivalu Brutal Assault Tomáš Fiala.
„Řekli mi, že to logo je skvělé, ale chtěli změnit postavy a zakomponovat do obrazu pevnost,“ nastínil proces tvorby Szpajdel.
Szpajdelova práce už dávno přesáhla hranice metalové komunity. O logo výtvarníka požádala třeba kuchařka Nigella Lawsonová nebo autoři britské soap opery BBC East Enders. „Příběh Foo Fighters byl jiný. Měl jsem hotové logo a dal ho na Facebook. Ozval se mi management kapely, že se jim líbí a chtěli ho koupit,“ vzpomněl.
Úspěšné logo musí být podle výtvarníka jednoduché. Ze stereotypu značek Szpajdel výjimečně vybočí do větší perspektivy na zeď. A hodiny kreslení o samotě kompenzuje prací prodavače.