V září bude zprovozněn čtyřpruhový úsek z Kojetína do Kroměříže v délce zhruba 3,5 kilometru, uvedl Fischer. Na začátku Kroměříže komunikace naváže na nedávno dokončený dálniční obchvat města, který byl v celé délce zprovozněn s předstihem už minulý týden kvůli opravě kroměřížského silničního mostu Karla Rajnocha.
Nyní stavbaři pracují především na dvou úsecích. V části z Mořic do Kojetína už dokončili základní těleso dálnice a nyní staví mosty a pokládají betonové povrchy vozovky. V úseku z Kroměříže do Říkovic začala stavba teprve letos a provádí se zde hlavně zemní práce a příprava mostů nebo nadjezdů.
Úsek dálnice D1 z Mořic do Kroměříže by měl především ulevit řadě obcí, které leží na trase nyní už nevyhovující silnice I/47. Tyto vesnice trápí hlavně nadměrná kamionová doprava, která by měla být odvedena právě na dokončovanou dálnici.
Poté, co bude dálnice dovedena až k Hulínu, napojí se na ni i dvě další připravované rychlostní komunikace R49 a R55. U Hulína tak v horizontu dvou let vznikne jedna z největších dálničních křižovatek na Moravě. Díky stavbě těchto silnic získá Zlínský kraj dostatečné napojení na dálniční síť v republice.