Hájek se mimo jiné domnívá, že samotný Usáma bin Ládin je pravděpodobně pouhou fikční, virtuální osobou. Prezident považuje Hájkovu publikaci za „objevnou a nesmírně užitečnou“.
„Existuje dosti reálná možnost, že 11. září opravdu zorganizovaly tajné služby USA,“ cituje deník z Hájkova díla. „Osobně se kloním k názoru, že Usáma (v podobě, v jaké ho celý svět zná z jeho komických televizních projevů), nikdy neexistoval,“ píše v knize. Na jiném místě knihy označuje exprezidenta Václava Havla za „radikálního neomarxistu“ a zapřisáhlého levičáka. Svou kritikou se dotkl také bývalého premiéra Mirka Topolánka, který s Klausem dlouhodobě nevychází v dobrém.
O událostech 17. listopadu 1989, které odstartovaly pád komunismu v tehdejším Československu, podle MfD Hájek v knize píše: „17. listopad byl vcelku bezvýznamný incident. Bezpochyby nešlo o spontánní lidový čin.“ Demonstranty v listopadu 1989 přivedla podle Hájka do ulic manipulativní mediální propaganda, která v nich vzbudila pocit, že „už se to smí“, píše MfD. „Devětaosmdesátý rok v Československu nebyl demokratickou revolucí (tím méně sametovou) či povstáním za svobodu. Nešlo o lidové povstání proti utlačovatelskému režimu,“ píše Hájek.
Petr Hájek:
„Pacifistický levicový intelektuál Havel se na vrcholu politické pyramidy kafkovsky metamorfoval v radikálního neomarxistu…Mirek Topolánek zaparkoval v bezpečném vzorném eurounionistickém nikde…Informace o východu a západu Slunce je na první pohled exaktní.(…) I tento údaj je principielně pochybný a nevěrohodný.(…) Nikdo nemůže vědět, zda relativní pohyb Slunce po obloze bude zítra pokračovat.“
Samotný prezident v rozhovoru pro deník označil novou Hájkovu knihu za podnětnou a vedoucí k zamyšlení. Doporučil také, aby si lidé kvůli vyjasnění některých tvrzení přečetli celou knihu. „Hájek primárně říká, že nános mediální manipulace nad 11. zářím, nad Usámou bin Ládinem i nad bombardováním Srbska je obrovský, to nutí každého k zamyšlení,“ uvedl Klaus. Hájek tak v knize představuje vlastní vizi o jakémsi postmoderním, zmanipulovaném světě současnosti, který je více či méně kontrolován vlivnými mediálními subjekty.