V posledních měsících jde již o druhý pokus koupit Arrivu sídlící ve Spojeném království. Na počátku roku probíhala jednání o jejím spojení s francouzským dopravcem Keolis, který patří francouzskému státnímu železničnímu dopravci SNCF. Na počátku března ale jednání neúspěšně skončilo.
„Koupě Arrivy může být zajímavá vzhledem k postupné deregulaci na trhu veřejné železniční dopravy v Evropě. Má silnou pozici na mnoha důležitých evropských trzích,“ upozornil analytik společnosti JP Morgan Edward Stanford.
Případný prodej Arrivy může mít vliv také na provoz v Česku. Kromě regionální autobusové dopravy jezdí jejich vlaky i na několika tratích. Moderní vozidla dceřiných společností Arrivy si v pohraničí pronajímají pro své spoje České dráhy i Viamont. Arriva sama prostřednictvím firmy Vogtlandbahn má podle výsledku loňské soutěže převzít provoz na železniční trati z Liberce do Zittau, který dnes zajišťují právě DB společně s Českými drahami. Německé dráhy by tak mohly získat významné místo na českém dopravním trhu.