Kritici jihlavské karty poukazují také na to, že systém, jehož příprava město stála více než 20 milionů korun, je pro cestující nepřehledný a zbytečně složitý. Kromě majitelů předplatního jízdného proto karty takřka nikdo nepoužívá. I když se kartou dají platit i jednotlivé jízdy, dvě třetiny cestujících zatím víc věří dražším papírovým jízdenkám. Podle zastupitele Rudolfa Chloupka bylo hlavním důsledkem zavedení Jihlavské karty zdražení jízdného.
Podle primátora Jaroslava Vymazala probíhá další vývoj systému Jihlavské karty, dodatečné služby by měly být majitelům karet k dispozici v příštím roce. „Nechává se to na úplné odladění a zavedení toho systému,“ podotkl.

Reportáž Radovana Daňka
Práce tak mají zpoždění, za které dodavatel Jihlavské karty musí zaplatit dopravnímu podniku milionovou pokutu. Vedení dopravce má ale se zdlouhavým vývojem pochopení. „Technologie byla nová, systém v Jihlavě je postavený na zelené louce,“ řekl ředitel dopravního podniku Josef Vilím.
Zároveň ředitel dopravní společnosti odmítá, že by Jihlavská karta byla neúspěšným projektem. Zatím je podle něj na hodnocení systému velice brzy, po roce prý budou čísla mnohem příznivější. „Je to jenom otázka času, kdy určitě z ekonomických důvodů část těch cestujících přejde na elektronickou jízdenku,“ věří Vilím.