Praha – Pražské metro na lince C mezi stanicemi Florenc a Pražského bylo dnes od zhruba 14:00 do 19:10 mimo provoz. Už dopoledne totiž zjistili pracovníci dopravního podniku, že do konstrukce Nuselského mostu prosakovala voda z tajícího sněhu. Protože se závadu dlouho nedařilo odstranit, byl ve dvě hodiny odpoledne provoz ve vytíženém úseku přerušen a byla zavedena náhradní autobusová doprava. Kvůli problémům s elektroinstalací byl odpoledne krátce uzavřen také silniční Strahovský tunel. Není známo, zda i tato porucha souvisela s tajícím sněhem.
Roztátý sníh na pět hodin zastavil metro C
V odpoledních hodinách začalo do mostu zatékat skrze dilatační spáry, což způsobilo zkrat kabelů. Hasiči se pokusili vodu odsát, současně správa komunikací odklízela sníh, do betonové konstrukce však nadále tekla další voda. Nakonec musel dopravní podnik zastavit provoz. „Tající sníh se dostal dilatačními spárami do mostní konstrukce, kudy je vedena elektřina,“ potvrdila mluvčí dopravního podniku Monika Lojínová.
40 autobusů by mělo stačit každému?
Místo metra jezdilo na 40 autobusů. „Tato doprava bude viditelně označena, na každé stanici budou vylepovány šipky, které budou cestující odkazovat k zastávce náhradní dopravy,“ uvedla mluvčí společnosti Ilona Vysoudilová. Autobusy ale nedokázaly pojmout všechny cestující, kteří chtěli jet metrem. Na zastávkách se hned začaly tvořit dlouhé fronty a cestující se mnohdy do přeplněných autobusů ani nedostali.
Havárie dala vzpomenout situaci po záplavách v roce 2002
Pražané vzpomínají na dobu po velkých povodních před osmi lety, kdy centrem rovněž jezdily místo metra autobusy. Dnešní náročnou opravu zkomplikoval hlavně špatný technický stav mostu. Generální rekonstrukce přitom není v současnosti možná. „Nedovedu si představit za současné situace v MHD, že bychom šli do takové rekonstrukce, která by vyřadila metro C z provozu,“ poznamenal předseda dozorčí rady dopravního podniku Karel Březina.
Podle Tomáše Mrázka z Technické správy komunikací je třeba opravit dilatační spáry a také vnější plášť. Protože bude nutné most zcela uzavřít, čeká se s potřebnou opravou na otevření linky metra D, která by měla odlehčit lince C, a na dokončení dvou silničních okruhů, které odvedou část aut z magistrály.